فارس- یکی از مسوولان سازمان بورس در حالی افزایش سرمایه شرکت آریاالکتریک را ۲۷۸‌درصد محاسبه کرده که براساس شواهد موجود و گفته‌های یکی از مسوولان این شرکت، سرمایه آریاالکتریک معادل ۱۷‌هزار و ۶۹۹ برابر افزایش یافته است. این مسوول سارمان بورس عنوان کرده «... با هدف اصلاح ساختار مالی، سرمایه شرکت ابتدا از ۳‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان به ۵۰۰‌هزار تومان کاهش یافت و سپس افزایش سرمایه تا ۸‌میلیارد و ۹۰۰‌میلیون تومان افزایش یافته است که افزایش ۲۷۸‌درصدی و کمتر از سه برابر سرمایه اولیه را نشان می‌دهد.»

وی با اظهار تاسف از انتشار اخبار کذب و غیرمستند تصریح کرده «در حالی که بسیاری از رسانه ها به انعکاس این خبر مبادرت کردند که آیا محتوای خبر که بر افزایش ۱۷‌هزار ‌درصدی سرمایه یک شرکت تاکید داشت جای سوال نداشت؟»

این مطلب در حالی مطرح شده که به دلایل قاطع موجود، سرمایه شرکت آریاالکتریک معادل ۱۷‌هزار و ۶۹۹برابر افزایش نشان می‌دهد.

در این رابطه یکی از مسوولان شرکت مزبور در گفت‌وگو با فارس ابراز داشت: سرمایه شرکت معادل ۲۷۸‌درصد افزایش نیافته، بلکه همزمان با کاهش سرمایه به مبلغ ۵۰۰‌هزار تومان، سرمایه شرکت معادل ۱۷‌هزار و ۶۹۹ برابر به ۸ میلیارد و ۹۰۰‌میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: برهمین اساس و بر مبنای محاسبه سرمایه ۵۰۰‌هزار تومانی، ۱۷‌هزار و ۶۹۹ سهم حق تقدم منتشر شده است.

این در حالی است که عدد فوق در بند ۱۲ فرم استفاده از حق تقدم ۱۷‌هزار و ۶۹۹ برابری از جانب همان شرکت برای سهامداران منتشر شده و این عدد شاهد مدعا بر این است که تعداد سهام قبلی شرکت سهامداران ابتدا کاهش یافته و فقط در صورتی افزایش خواهد یافت که سهامداران وجه اسمی معادل ۱۷‌هزار و ۶۹۹ برابر به حساب شرکت واریز کنند. حال با این اوصاف مشخص می‌شود که مبنای محاسبات افزایش سرمایه آریاالکتریک نه ۳‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان سرمایه اولیه بلکه در اصل سرمایه ۵۰۰‌هزار تومان شرکت قرار گرفته و بر اساس این میزان از سرمایه و ارتقای سرمایه به ۸‌ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان بوده که به ازای هر سهم ۱۷هزار و ۶۹۹ سهم حق تقدم و مقداری پاره سهم تلعق گرفته اصولا محاسبه قرار دادن سرمایه ۲/۳‌میلیارد تومانی و اعلام ۲۷۸‌درصد افزیش سرمایه از سوی این مسوول جای اشکال و سوال دارد.

این در حالی است که در گفت‌وگو با چند کارشناس و مقام مسوول نیز خبر فارس در خصوص افزایش سرمایه ۱۷‌هزار و ۶۹۹‌درصدی شرکت مذبور کاملا تایید شده است.