گروه بورس- مدیران شرکت‌های بورسی و شرکت‌های وابسته به بازار سرمایه در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران حضور فعالی داشته و چهره‌های نام‌آشنای بازار سرمایه در لیست و فهرست ائتلاف‌های مختلف حضور دارند. به نوشته خبرنگار ما، در این دوره از انتخابات اتاق تهران فهرست‌‌ها و لیست‌های انتخاباتی متعددی وجود دارند. در فهرست خواستاران تحول در اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن ایران که شعار «مدیریت نوین، اتاق نوین،‌ خدمات نوین» را سرلوحه فعالیت انتخاباتی خود قرار داده‌اند، مهندس «محمدمهدی رییس‌زاده»،‌ مدیرعامل شرکت سیمان کرمان، مهندس محسن صفایی فراهانی رییس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان و مهندس سیدمحمد صدرهاشمی‌نژاد رییس هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین، مهندس محمدرضا حیدری‌‌ملایر مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان، مهندس محمدرضا سروش مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره گروه بهمن، مهندس هوشنگ ادهمی مدیرعامل شرکت اندیشه محوران و عضو هیات‌مدیره شرکت فراوری مواد معدنی قرار دارند.

براساس این گزارش، شماری از مدیران بورسی در فهرست «ائتلاف بزرگ تشکل‌های اقتصادی برای انتخابات اتاق بازرگانی» قرار دارند. برخی از اعضای این گروه در گروه «خواستاران تحول» به طور مشترک حضور دارند. در لیست «ائتلاف بزرگ» مهندس مصطفی مقدسی عضو هیات‌مدیره شرکت پاکسان نیز حضور دارد.

اما در این میان ، شمار مدیران بورسی در فهرست ائتلافی مجمع فعالان توسعه نیز به چشم می‌‌خورد. به نظر می‌رسد اعضای این ائتلاف از سیاست‌های فعلی در اتاق ایران حمایت می‌کند.

در فهرست مزبور، افرادی چون مهندس جواد اصغری مدیرعامل سابق شرکت تایدواتر و رییس کنونی هیات‌مدیره شرکت تایدواتر، مهندس محمدرضا جابر انصاری رییس‌ هیات‌مدیره شرکت سخت آژند، مهندس محسن خلیلی عراقی رییس هیات‌مدیره بانک کارآفرین و مهندس سیدحسین سلیمی رییس هیات‌مدیره ایران گچ حضور دارند.

به نظر می‌رسد اگر هر یک از افراد بتوانند در ترکیب ۶۰نفره هیات‌رییسه اتاق ایران قرار گیرند، بازار سرمایه و رسانه‌های بورسی انتظار دارند که آنها بتوانند در اتاق تهران و ایران در چهارسال آینده مسائل و تنگناهای بورس را مطرح و از این تریبون به نفع و مصالح توسعه بازار استفاده کنند.