خبرگزاری فارس- اساسنامه کانون کارگزاران بعد از اعمال اصلاحاتی روز یکشنبه با برگزاری جلسه‌ای نهایی و بلافاصله به سازمان بورس ارائه خواهد شد. اکبر زرگانی‌نژاد، با اشاره به این نکته که هیات موسس کانون کارگزاران اساسنامه‌ای را تعریف و تهیه کرده است، گفت: تعاملاتی بین سازمان بورس و هیات موسس کانون کارگزاران بوده تا این اساسنامه کامل شود.

وی افزود: سازمان بورس بعد از مطالعه این اساسنامه نظراتی را به هیات موسس داد که با برگزاری جلسه‌ای در روز یکشنبه، هیات موسس این اساسنامه را نهایی و به سازمان بورس ارسال خواهد کرد.

زرگانی‌نژاد، در پاسخ به این سوال که آیا کانون کارگزاران تا قبل از پایان سال جاری تاسیس و راه‌اندازی خواهد شد، ابراز داشت: تاسیس و راه‌اندازی کانون کارگزاران تا پایان سال به شرایط بستگی دارد که با توجه به انجام تشریفات لازم بعید به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: تلاش سازمان بورس و هیات موسس کانون کارگزاران این است که در اولین فرصت این کانون تشکیل و راه‌اندازی شود که به احتمال در فروردین ماه این کانون آغاز به کار خواهد کرد.

هیات موسس کانون کارگزاران بورس و اوراق دارای ۷ عضو است که شامل ۵ کارگزار از بورس اوراق بهادار و دو کارگزار از بورس‌های کالایی فلزات و کشاورزی است.

طبق قانون بازار اوراق بهادار، کانون کارگزاران یکی از ارکان بازار سرمایه است که باید تشکیل شود. این کانون وظایفی چون حل اختلافات، پذیرش اعضا، آموزش کارگزاران و پیگیری موارد صنفی را به عهده خواهد داشت.