سنا- احکام جدید و نمودار سازمانی معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد. به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، براساس تشکیلات مصوب هیات‌وزیران، معاونت حقوقی یکی از چهار معاونت سازمان است که حسین فهیمی مسوولیت آن را به عهده دارد.

مدیریت امور‌حقوقی و انتظامی و مدیریت پیگیری تخلفات در کنار دبیرخانه هیات‌داوری زیرمجموعه‌های معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

سرگروه‌های «بازرسی و تحقیق تخلفات» و «پیگیری تخلفات» و «کارشناس مسوول اقدامات تامینی» زیرنظر مدیریت پیگیری تخلفات و «سرگروه‌های تحقیق و مستندسازی» و «امور عادی» زیر‌نظر مدیر امورحقوقی و انتظامی فعالیت می‌کنند.

هیات‌داوری نیز در کنار معاونت حقوقی فعال است و نحوه انتخاب اعضا و حدود صلاحیت آن در مواد ۳۶ و ۳۷ قانون بازار اوراق بهادار کیفری تعیین شده است.

ترسیم اصول کلی فعالیت‌های حقوقی سازمان و سیاست‌های قضایی و در برخورد با جرائم و تخلفات، نظارت بر اجرای صحیح قانون بازار اوراق بهادار، ارائه نظرهای مشورتی درباره نحوه اجرای قوانین و مقررات در سازمان و بازار اوراق بهادار، پیگیری جرائم و تخلفات در بازار و مستندسازی و تهیه گزارش‌های لازم درخصوص آن جرائم و تخلفات و پیگیری رسیدگی به آنها در مراجع قانونی، نظارت بر نحوه رسیدگی به تخلفات در تشکل‌های خود انتظام و نظارت بر نحوه سازش در کانون‌ها، تاسیس و اداره دبیرخانه هیات‌داوری بورس و هماهنگی و همکاری با آن در رسیدگی به اختلافات فعالان بازار، ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به معاونت‌ها، ادارات و بخش‌های مختلف سازمان، همکاری در قراردادها و املاک و مستغلات سازمان از جمله وظایف معاونت حقوقی است.

براساس احکام صادره در این بخش شهروز یوسفی‌فر و پرویز شیری‌زاده به ترتیب به عنوان سرپرستان مدیریت‌های «امور حقوقی و انتظامی» و «پیگیری تخلفات» منصوب شده‌اند.