سنا - دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذار گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه و حجم نقدینگی موجود در آن، پذیرش و ورود شرکت‌های جدید در بورس، به ایجاد تعادل در بازار و منطقی‌تر شدن فضا کمک می‌کند. شاپور محمدی با بیان مطلب بالا گفت: متولیان ورود شرکت‌ها به بورس، مانند سازمان خصوصی‌سازی، باید با تسریع روند ورود شرکت‌ها به بورس به نحوی عمل کنند که نقدینگی موجود در بازار جذب این قبیل خریدها شود.

محمدی در ادامه با اشاره به روند صعودی شاخص در هفته‌های گذشته تصریح کرد: ورود شرکت‌ها و عرضه‌های جدید در بورس، مسیر نقدینگی را از سرمایه‌گذاری بر روی سهام فعلی، به سوی سهام جدید تغییر می‌دهد و مانع از انحراف قیمت‌ها می‌شود.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری افزود: اقدام مناسب متولیان امر در عرضه شرکت‌های جدید، افزایش سرمایه شرکت‌ها و نیز بهره‌گیری از ابزارهای جدید مالی در بازار مانند انتشار اوراق مشارکت، قرارداد اختیار خرید و فروش و ... می‌تواند به ایجاد تعادل در بازار کمک کند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به نفع بورس و سرمایه‌گذاران است، تصریح کرد: اکنون شرایط برای ورود شرکت‌های جدید، انتشار اوراق مشارکت و افزایش سرمایه شرکت‌ها مناسب است.