گروه بورس - سهام سه شرکت از سوی سازمان خصوصی‌سازی به صورت مزایده و از طریق بورس عرضه می‌شود. براساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان خصوصی‌سازی، این سازمان در نظر دارد در اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مقررات مربوط به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ سهام شرکت‌های بانک صادرات ایران، پالایش نفت تبریز و سرمایه‌گذاری رنا را به صورت مزایده و از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار کند.

بر این اساس قرار است ۵ درصد از کل سهام بانک صادرات معادل یک میلیارد و ۸ میلیون و ۱۸۰ هزار سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه هر سهم از مبلغ ۱۶۷۲ ریال کمتر نباشد، واگذار شود.

این عرضه در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام خواهد شد و خریداری باید ۲۵ درصد مبلغ معامله را به صورت پیش‌پرداخت و بقیه را در اقساط سه ساله پرداخت کند.

همچنین قرار است ۱۵ درصد از سهام شرکت پالایش نفت تبریز معادل ۲۹۱ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۷۵۰ سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه ۱۵ درصد به شرط آنکه هر سهم از مبلغ ۳۰۹۳ ریال کمتر نباشد و در تاریخ هفتم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در بورس عرضه شود. عرضه اخیر با پیش پرداخت ۳۰ درصد مبلغ معامله قابل انجام بوده و خریدار، بقیه مبلغ را باید در اقساط ۴ ساله پرداخت کند.براساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری رنا سومین شرکتی است که قرار است از سوی سازمان خصوصی‌سازی عرضه شود. طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی، ۴ درصد از کل سهام این شرکت معادل ۶۴ میلیون سهم آن از تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به قیمت تابلوبورس در روز عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه قیمت هر سهم از مبلغ ۳۶۰۰ ریال کمتر نباشد، عرضه خواهد شد.

خریدار این سهام، باید کل مبالغ معامله را به صورت نقد پرداخت کند.یادآور می‌شود، شرایط معامله و سایر موارد در پایگاه اینترنتی سازمان خصوصی‌سازی درج شده است.