گروه بورس - تازه‌ترین آمار فدراسیون جهانی بورس‌ها از قرار گرفتن بورس تهران در رتبه دوم رشد شاخص و جایگاه سوم افزایش ارزش بازار طی ماه فوریه ۲۰۱۱ در مقایسه با فوریه ۲۰۱۰ حکایت دارد.

شاخص بورس اوراق بهادار در فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی با رشدی معادل ۸۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مکان دوم ایستاد. همچنین ارزش بازار بورس تهران نیز در این دوره یک ماهه با رشد ۵۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بود تا بورس تهران نیز از این نظر سوم شود.

این در حالی است که شاخص بورس کلمبو - سریلانکا با ۱۰۴ درصد افزایش در صدر فهرست جدید WFE قرار دارد و شاخص بورس‌های کلمبیا با ۶۳ و بوینس آیرس آرژانتین با ۵۰ درصد رشد به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم جای گرفتند.

در رتبه‌بندی برترین بورس‌های جهان از نظر ارزش جاری، بورس فیلیپین با ۷۲ درصد رشد در مکان نخست ایستاده است و اندونزی با ۵۷ درصد در رده سوم جای دارد.

بنابراین گزارش، بورس تهران در حالی طی فوریه امسال جایگاه دومین رشد ارزش بازار را در اختیار گرفت که ارزش بازار بورس تهران براساس دلار با نرخ ۱۰ هزار و ۳۲۰ ریال محاسبه شده است و اگر این رقم با نرخ واقعی دلار در بازار آزاد تهران محاسبه شود، درصد رشد بورس تهران کمتر خواهد بود.

از سوی دیگر ارزش معاملات بورس تهران در یک ماه فوریه به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافت. بر این اساس ارزش معاملات بورس تهران در این دوره در بین ۵۲ بورس در رتبه ۱۳ قرار گرفت.

بنابر اطلاعات از نظر ارزش معاملات بورس لیما، کلمبو و تایلند به ترتیب با ۱۷۲ درصد، ۱۵۰ درصد و ۹۸ درصد افزایش رتبه‌های اول و سوم را به خود اختصاص دادند.