گروه بورس - پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به شهریور سال ۹۰ «وتوس» در حالی با کاهش روبه‌رو است که شرکت سه ماهه، ۵۵ درصد سود هر سهم را محقق کرده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، توسعه شهری توس‌گستر درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۱۷۱ ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره سه ماهه منتهی به آذرماه برای هر سهم مبلغ ۹۴ ریال سود کنار گذاشت.

شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال‌مالی منتهی به شهریورماه ۹۰ را در ۸ شهریورماه مبلغ ۱۲۰ ریال اعلام کرده بود که عمده دلیل تعدیل را حذف پیش‌بینی فروش اراضی آبشار و جایگزین کردن فروش ۲۰ درصد از سهام شرکت بناگستر هشتم توس به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه سپهر هشتم اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۹۰ «وتوس» در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۴ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۹ درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۲ درصد افزایش، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۲ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت در اطلاعات ارسالی ۸ شهریورماه اعلام کرده بود که به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۳۰ دی‌ماه سال ۸۷ در خصوص افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در طی مدت دو سال از تاریخ برگزاری مجمع با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به هیات‌مدیره تفویض اختیار شده است که در مرحله اول افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۸۳ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال اجرا و در تاریخ ۲۷/۰۵/۸۸ به ثبت رسیده است.