گروه بورس - ظاهرا وزارت تعاون توانسته بخشی از سهم ۳۰ درصدی این وزارتخانه‌ها از درآمد واگذاری شرکت‌های دولتی را به خود اختصاص می‌دهد. به گزارش خبرنگار ما، در حالی که مسوولان وزارت تعاون همواره از عدم‌دریافت سهم ۳۰ درصدی این وزارتخانه از درآمد واگذاری‌های اصل ۴۴ سخن می‌گویند،‌ روز گذشته یکی از مدیران کل «تعاون» از «تحقق بخش اندکی از این سهم از محل درآمدهای امسال و واگذاری‌ها» خبر داده است.

این نخستین باری است که یک مقام مسوول در وزارت تعاون از دریافت بخشی از سهم ۳۰ درصدی این وزارتخانه خبر می‌دهد،‌ امری که پیش‌تر تنها در قالب گلایه از سوی مدیران این وزارتخانه و حتی وزیران مطرح بوده است.

اما نکته جالب در این خصوص، اعلام نکردن رقم دریافتی «تعاون» از محل درآمدها از یک سو و مصارف آن از سوی دیگر است.

به هر روی مدیرکل تعاونی‌های تولیدی و خدماتی وزارت تعاون در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه سهم ۳۰ درصدی بخش تعاون از محل واگذاری‌های امسال، هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان برآورد شده، گفت: بخش اندکی از این میزان تا کنون اختصاص یافته است.

عباس جوهری افزود: بخش محدودی از این اعتبارات پیش از این تامین و به بخش تعاون تخصیص داده شده است. برای تامین باقی‌مانده این منابع حمایتی نیز مسوولان امر تصمیمات خوبی گرفته‌اند که امیدواریم سهم بخش تعاون از محل واگذاری‌ها در کمترین زمان ممکن حاصل شود.

وی گفت: مطابق تمهیدات اندیشیده شده در ماده ۲۹ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قرار است از محل واگذاری منابع درآمدی دولت، ۳۰ درصد به بخش تعاون پرداخت شود.