گروه بورس - مجید اسکندری: دبیر اجرایی کنفرانس یکمین سالانه پیشگیری از تقلب با اعلام اینکه دولت و سازمان‌های بزرگ عمده‌ترین قربانی تقلب و سوء استفاده‌های مالی هستند از نبود حمایت‌های معنوی ارگان‌های مرتبط انتقاد کرد و خواهان ارائه پیام‌ مقام‌های مسوول به این کنفرانس شد. امیر پوریانسب با اشاره به برگزاری یکمین کنفرانس سالانه پیشگیری از تقلب و سوء استفاده‌های مالی که ۳۰ آذر و اول دی‌ماه سال‌جاری در سالن‌همایش‌های بین‌الملل برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: درحالی که بعد از اطلاع‌رسانی و فراخوان عمومی این کنفرانس با اهمیت، بخش خصوصی استقبال مناسبی به عمل آورده است متاسفانه بخش‌های دولتی مرتبط به‌رغم اینکه دولت بزرگ‌ترین قربانی تقلب به شمار می‌رود، از این کنفرانس حمایتی نکرده‌اند. وی در خصوص نوع این حمایت‌ها تاکید کرد: خوشبختانه از لحاظ منابع مالی مشکلی نیست و ما انتظار داشته و داریم سازمان‌های نظارتی دولتی که در صف اول مبارزه با تقلب هستند با معرفی کارکنان عالی‌رتبه و ارائه مقاله‌ها از مزیت‌های این کنفرانس‌ ویژه بهره ببرند و در هر چه بهتر برگزار شدن آن با هدف مبارزه با تقلب نقشی داشته باشند.

پوریانسب افزود: متاسفانه به‌رغم تماس‌ها و مکاتباتی که با ارگان‌هایی چون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، سازمان بازرسی کل، کمیسیون‌های نظارتی مجلس و دیگر سازمان‌های مرتبط گرفته شده، پاسخ درخور و شایسته‌ای دریافت نکرده‌ایم.

عضو شورای‌عالی انجمن حسابداران خبره، در خصوص دلایل استقبال نکردن بخش‌های دولتی از این کنفرانس خاطر نشان کرد: به‌رغم نقش ۵۲ درصدی آموزش در پیشگیری از تقلب، بیشتر ارگان‌ها به ضرورت آموزش در جلوگیری از سوء استفاده‌های مالی پی نبرده‌اند. همچنین در اولویت‌بندی دوره‌های آموزش لازم برای کارکنان عالی‌رتبه، نسبت به آموزش‌های چگونگی مواجهه و مبارزه با انواع تقلب و سوء استفاده‌های مالی غفلت شده است. پوریا نسب با بیان اینکه در این کنفرانس دو روزه ۴۸ مطلب کاربردی، حرفه‌ای و علمی شامل ۲۲ مقاله، ۶ نشست تخصصی با ۲۰ بحث، ۳ سخنرانی، و ۳ کارگاه ارائه و برگزار خواهد شد به انتظارات حداقلی متولیان این کنفرانس اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور دولت در ۷۰ تا ۸۰ درصد اقتصاد کشور، حداقل انتظار این است که سازمان‌های مرتبط با تقلب و سوء استفاده‌های مالی ضمن الزام به حضور کارکنان عالی‌رتبه دولت‌ها در این کنفرانس، دستاوردهای خود را به همراه سخنران معرفی کنند. همچنین انتظار داریم مسوولان ارشد پیام‌هایی را برای کنفرانس ارائه دهند. به گفته وی به دلیل درگیر بودن منافع عمومی مردم با مباحث مرتبط با تقلب و سوء استفاده‌های مالی، از رسانه ملی هم این انتظار است که پوشش خبری مناسبی به مباحث این کنفرانس بدهد.