فارس - عضو شورای‌عالی کار با بیان اینکه آمار دقیقی از صنوف مختلف کارگری در کشور وجود ندارد، گفت: کارگران ساختمانی و فصلی منتظر معرفی سایت ثبت نام از سوی وزارت کار برای دریافت سهام عدالت هستند. ولی‌الله صالحی در خصوص آخرین وضعیت سهام عدالت کارگران، اظهار داشت: تا جایی که این موضوع پیگیری شد، پرداخت سهام عدالت به تمامی کارگران در برنامه سازمان خصوصی‌سازی وجود نداشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت کارگران در کشور بسیار زیاد است اولویت با کارگران فصلی و ساختمانی است.

عضو شورای‌عالی کار محور اصلی پرداخت سهام عدالت کارگران را وزارت کار و امور اجتماعی دانست و گفت: وظایف همه دستگاه‌های مربوطه در این راستا تعریف شد که در آن جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی، تشکل‌های کارگری و سازمان خصوصی‌سازی مسوولیت‌هایی بر عهده دارند.

این فعال کارگری افزود: قرار شد برای ثبت‌نام کارگران ساختمانی و فصلی سامانه نرم‌افزاری از سوی وزارت کار تهیه شود که تاکنون ایجاد نشده است.

به گفته صالحی، برخی کارگران ساختمانی و فصلی دارای بیمه تامین اجتماعی و گواهی مهارت هستند که به راحتی در این طرح شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگران ساختمانی و فصلی منتظر معرفی سایت از سوی وزارت کار و امور اجتماعی برای ثبت‌نام هستند و البته با توجه به سراسری بودن این کار، اجرای آن نیاز به گذر زمان دارد.

عضو شورای‌عالی کار با ابراز تاسف از نبود آمار از تعداد کارگران در کشور گفت: آمار دقیقی از هیچ یک از صنوف کارگری وجود ندارد و در این راستا مرجع آماری درستی در دسترس نیست.