فارس - به گفته یک مقام مسوول، در پی تغییر مدیرعامل پست بانک مسوولان وزارت اقتصاد با این اقدام مخالفت کردند. در شرایطی که ۵ درصد سهام شرکت مشمول اصل ۴۴، پست بانک روز سه‌شنبه گذشته عرضه و این شرکت در مسیر خصوصی‌سازی قرار گرفته، روز سه‌شنبه مدیرعامل این شرکت با حکم وزیر ارتباطات تغییر کرد و طی آن محبیان به عنوان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید جانشین افضلی در این سمت شد.

یک مقام مسوول در این رابطه گفت: این اقدام با مخالفت مسوولان وزارت اقتصاد مواجه شده است؛ زیرا مسوولان این وزارتخانه با استناد به بند ح ماده ۸ قانون اصل ۴۴ اساسی و واگذاری ۳۰ درصد سهام این شرکت ( تخصیص ۲۵ درصد به سهام عدالت و ۵ درصد عرضه در بورس) معتقدند انتخاب رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌هایی که دولت مالک بیش از ۵۱ درصد سهام است در اختیار مجمعی خواهد بود که در آن وزیر اقتصاد به عنوان رییس مجمع بوده و وزیر شرکت مربوطه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، رییس سازمان خصوصی‌سازی و رییس اتاق بازرگانی از دیگر اعضای مجمع هستند. از طرف دیگر شرکتی مانند پست بانک تحت نظارت وزارت اقتصاد است نه وزارت ارتباطات.

به گفته وی، این در حالی است که طبق اساسنامه شرکت‌های بورسی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های بورسی نمی‌تواند یک شخص باشد. این مقام آگاه افزود: با این شرایط مسوولان وزارت اقتصاد به مدیران پست بانک اعلام کرده اند تصمیمات اتخاذ شده مورد قبول نبوده و از طریق مراجع قانونی پیگیر مسائل هستند. براساس این گزارش، علاوه براین شرکت پست بانک در حالی برای تصویب صورت‌های مالی سال گذشته مجمع سالانه ای در اوایل مرداد ماه برگزار کرده که وزارت ارتباطات هم در صدد برگزاری مجمع سالانه ای در ۲۲ آبان‌ماه برآمده است.

در این رابطه، رضا تقی‌پور با ارسال نامه مورخ ۸ آبان و به شماره ۱/۱۹۴۰۱ به وزیر اقتصاد، وزیر بازرگانی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، رییس کل بانک مرکزی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست و رییس هیات‌مدیره مخابرات اعلام کرده جلسه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت دولتی پست بانک در روز شنبه مورخ ۲۲ آبان از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در دفتر وزیر ارتباطات برگزار می‌شود. دستور جلسه این مجمع هم رسیدگی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت‌های مالی سال ۸۸ شرکت، بررسی و تصویب بودجه اصلاحی، تعیین‌تکلیف املاک مورد توافق بین شرکت پست و پست بانک تعیین شده است.