«خصوصی‌سازی» سهام 11 شرکت را عرضه می‌کند

گروه بورس - سازمان خصوصی‌سازی سهام ۱۱ شرکت را از طریق فرابورس و مزایده واگذار می‌کند.

به گزارش سازمان خصوصی‌سازی تنها سهام شرکت حمل و نقل چندوجهی سایپا به ارزش ۶۷ هزار و ۷۱۸ میلیون ریال از طریق فرابورس عرضه خواهد شد. شرایط فروش ۴۹ درصدی این شرکت، اقساطی است که ۳۰ درصد آن نقد و مابقی به مدت ۵ سال به صورت اقساط پرداخت می‌شود.

همچنین سایر عرضه‌ها از طریق مزایده صورت می‌گیرد. بر این اساس ۴۹ درصد از سهام شرکت‌های بهره‌برداری و توزیع آب استان گلستان، بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشت گرمسار، بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان فارس و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان تهران از طریق مزایده و به غیر از آخرین شرکت همه به صورت نقد عرضه خواهد شد.

اما سهام بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان تهران به صورت ۲۵ درصد نقد و باقی در سه سال قسط واگذار می‌شود.

همچنین ۴۸ درصد از سهام توسعه صادرات صنعتی به ارزش ۹ هزار و ۷۵۸ میلیون و ۴۰ هزار ریال به صورت ۴۰ درصد نقد و مابقی در اقساط دو ساله فروخته خواهد شد.

از سویی ۴۰ درصد سهام رینگ چرخ آلومینیومی گسترش گام‌آفرین نیز به صورت ۴۰ درصد نقد و مابقی در اقساط دو ساله به ارزش ۵ هزار و ۳۶۸ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۴۰۰ ریال عرضه خواهد شد.

بنابراین گزارش ۳۰ درصد از سهام بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی فعالان به ارزش بیش از ۶۵ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال، ۱۵ درصد از سهام موسسه تحقیقات و توسعه فناوری و ملی ایران به ارزش یک میلیون و ۸۲۴ هزار ریال و بخشی از سهام شرکت آبفر به ارزش ۸ هزار ریال به صورت نقد از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

بنابر اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی پاکت‌های شرکت در مزایده روز دوشنبه ۱۵ اذرماه امسال در سالن همایش این سازمان بازگشایی می شود.

عرضه سهام شرکت حمل‌و‌نقل چندوجهی سایپا نیز از تاریخ ۱۴ آذرماه ۸۹ از طریق شرکت فرابورس شروع خواهد شد.