سنا- سازمان بورس و اوراق بهادار مکان برگزاری شانزدهمین دوره آزمون‌‌های اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بورس اوراق بهادار و کالا و هشتمین آزمون معامله‌گری قراردادهای آتی را اعلام کرد.

این آزمون‌ها روز جمعه هفته جاری (۱۴ آبان‌ماه) در تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و کرمان برگزار خواهد شد. آزمون شانزدهم اصول مقدماتی و تحلیل‌گری (اعم از بورس اوراق بهادار و بورس کالا) راس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۴/۰۸/۸۹ و آزمون معامله‌گر قرارداد‌های آتی راس ساعت ۱۵ عصر همان روز در مکان‌های زیر برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه درهای اصلی ورود به جلسه آزمون ۳۰ دقیقه قبل از برگزاری آزمون بسته خواهد شد، بنابراین داوطلبان باید حداکثر قبل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

همانگونه که پیش از این اعلام شده است آزمون‌های تحلیل گری و معامله گر قراردادهای آتی فقط در حوزه تهران برگزار خواهد شد و شرط شرکت در این دو آزمون نیز داشتن گواهی‌نامه اصول مقدماتی است. داوطلبانی که بدون داشتن گواهی‌نامه اصول مقدماتی، در این دو آزمون شرکت کنند، در صورت احراز نمرات قبولی، قبولی آنان پذیرفته نخواهد شد.

نشانی حوزه‌ها

حوزه تهران: تهران، خیابان جلال آل احمد، جنب پل گیشا،‌ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

حوزه اصفهان: اصفهان، خیابان توحید، حدفاصل چهارراه توحید و پل آذر، ۲۰۰ متر مانده به پل آذر، کوچه هما،‌ دبستان ندای اسلام

حوزه تبریز: تبریز، خیابان ارتش جنوبی، اداره کل پست آذربایجان شرقی، طبقه دوم،‌ تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان شرقی

حوزه مشهد: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان بهار ۱۸، پلاک ۱۱۶، مرکز آموزش بازرگانی

حوزه شیراز: شیراز، بلوار چمران، ابیوردی دوم، جنب استخر انقلاب، دبیرستان شاهد شهید معزی

حوزه کرمان: کرمان، بلوار جمهوری اسلامی، برج بانک صادرات.

توصیه‌های مهم به داوطلبان

در اطلاعیه اداره امور گواهی‌نامه‌‌های حرفه‌ای سازمان بورس آمده است: ‌هر داوطلب باید هنگام ورود به جلسه آزمون، مدارک معتبر شناسایی عکس‌دار و کارت ورود به جلسه را که قبلا به صورت اینترنتی تهیه کرده است به‌همراه داشته باشد. از ورود داوطلبان فاقد مدارک شناسایی و کارت ورود به جلسه، به محل برگزاری آزمون جلوگیری می شود.

هر داوطلب باید ملزومات آزمون از جمله یک‌عدد مداد سیاه نرم پررنگ، یک‌عدد مداد پاک‌کن، مدادتراش، سنجاق و ماشین حساب را به‌همراه داشته باشند. به‌همراه داشتن گوشی تلفن همراه و هرگونه وسایل اضافی دیگر مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و پیجر و ... در جلسه آزمون ممنوع است.

در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان یک برگ پاسخنامه داده می‌شود که نام، نام خانوادگی، شماره رهگیری و شماره صندلی در بالای پاسخنامه درج شده است. در مستطیل بالای پاسخنامه نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل‌های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها خودداری شود، در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف معرفی خواهد شد.

داوطلب باید محل درج پاسخ در پاسخنامه را فقط بوسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و...) به طور کامل مشکی (سیاه) کند. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه یا در دفترچه آزمون علامت‌گذاری یا نوشته شود قابل تصحیح و نمره‌گذاری با ماشین نیست.

همچنین برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه، گزینه‌های صحیح هر سوال فقط به صورت نمونه صحیح مندرج در زیر پاسخنامه پر شود. اگر داوطلب گزینه‌های پاسخنامه را متفاوت از نمونه صحیح پر کند، مسوولیت آن به‌عهده داوطلب است. نمونه‌های غلط و نمونه صحیح گزینه‌های پر شده در زیر پاسخنامه درج شده است.

در این اطلاعیه آمده است: از آنجا که پاسخنامه‌ها بوسیله ماشین علامت‌خوان تصحیح می‌شود، از کثیف کردن، تاکردن یا گذاشتن هر گونه علامت و اثری برروی آنها خودداری شود.

در تست‌های چهار جوابی برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد. همچنین اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

داوطلب به محض دریافت پاسخنامه، باید نام خانوادگی، نام، شماره رهگیری مندرج در پاسخنامه را با اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه مقایسه و به محض مشاهده مغایرت به نزدیک‌ترین مراقب در جلسه اطلاع دهد. همچنین لازم است شماره صندلی داوطلب با شماره صندلی مندرج در پاسخنامه مطابقت داده شود. دفترچه‌های سوالات آزمون به دو گروه الف و ب تقسیم شده است. گروه الف به شماره‌های فرد صندلی و گروه ب به شماره‌های زوج صندلی تخصیص داده شده است. هر داوطلب هنگام دریافت دفترچه سوالات، لازم است شماره صندلی را با توجه به فرد و زوج بودن آن، با گروه مربوطه مطابقت داده و در صورت مغایرت، مراتب را به نزدیک‌ترین مراقب اطلاع دهد.

در جلسه آزمون به داوطلبان هریک از آزمون‌های اصول مقدماتی و تحلیل‌گری یک دفترچه سوال داده می‌شود که داوطلبان باید پاسخ سوالات را در محل مناسب پاسخنامه درج کنند.