اعضای هیات‌مدیره «بورس» معرفی شدند

فارس - رییس اداره امور بورس‌ها از بررسی تایید صلاحیت ۷ عضو حقیقی هیات‌مدیره شرکت بورس تا پایان هفته آینده، ابلاغ معاملات آنلاین تریدینگ به شرکت‌های کارگزاری به منظور اعتبار به مشتریان و بررسی طرحی برای پذیرش مرحله‌ای شرکت‌ها در فرابورس و بورس اوراق بهادار خبر داد. محمود خواجه‌نصیر در رابطه با آخرین وضعیت تایید صلاحیت اعضای حقیقی هیات‌مدیره شرکت بورس اظهار کرد: تاکنون آقایان پورمعمار مدیرعامل کارگزاری پارس نمودگر از کانون کارگزاران بورس، سلیمی مدیرعامل صباتامین از سوی شستا، رهبر از کارگزاری حافظ، پورزندی رییس مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک ملت از کارگزاری بانک ملت، رفیعی از سرمایه‌گذاری تدبیر و ارضا از کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران به سازمان بورس معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه کارگزاری بانک تجارت نماینده حقیقی خود را معرفی می‌کند، ادامه داد: با این اوصاف برای معرفی‌شدگان از سوی اعضای حقوقی هیات‌مدیره شرکت بورس فرم‌هایی ارسال خواهد شد تا با تکمیل آن طی روزهای پایانی هفته، وضعیت تحصیلی و تجربی آنها مشخص شود. سپس هفته آینده کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا با انجام مصاحبه‌هایی زمینه بررسی صلاحیت اعضا فراهم شود.

به گفته وی تا پایان هفته آینده صلاحیت اعضای معرفی شده انجام و نتایج آن اعلام می‌شود. این مقام مسوول در ادامه به ابلاغ بخشنامه‌ای در خصوص معاملات آنلاین تریدینگ اشاره کرد و گفت: با توجه به طی دوره آزمایشی راه‌اندازی این نوع معاملات، اوایل هفته بعد بخشنامه‌ای به کارگزاران ابلاغ می‌شود تا امکان دادن اعتبار به مشتریان شرکت‌های کارگزاری فراهم شود. خواجه نصیر در ادامه اظهارات و در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد از این پس همه شرکت‌های تازه وارد باید ابتدا در فرابورس پذیرفته شوند و بعد از طی دوره‌ای و در صورت احزار شرایط به بورس اوراق بهادار بروند؟ توضیح داد: این موضوع در حال حاضر در حد یک طرح است و به بررسی‌های جامع و تصویب هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیاز دارد. وی گفت: در این طرح ابتدا همه شرکت‌ها با حضور در فرابورس مراحل پیش آمادگی را طی کرده و سپس در صورت تمایل و احزار شرایط، به بورس اصلی منتقل می‌شوند. این اتفاق هم موجب رونق فرابورس شده و هم به پذیرش راحت‌تر شرکت‌ها در بورس منتهی می‌شود. به گفته خواجه نصیر زمان اجرای این طرح به این زودی نخواهد بود.