گروه بورس - شرکت پلی‌اکریل ایران 45 درصد از پیش‌بینی فروش امسال خود را نسبت به بودجه پوشش داد.

براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «شپلی» فروش امسال خود را در مقایسه با سال‌مالی قبل با ۸۷ درصد افزایش در نظر گرفته است که در نیمه نخست سال‌جاری توانسته رقمی معادل ۹۶۳ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشته باشد.
پیش‌بینی فروش این شرکت برای سال‌مالی جاری معادل دو هزار و 129 میلیارد و 59 میلیون ریال است. مطابق صورت‌های مالی شرکت هزینه‌های مالی امسال در مقایسه با سال‌مالی قبل با افزایش روبه‌رو است. پلی‌اکریل در نیمه نخست امسال 137 میلیارد ریال هزینه مالی داشته است. این شرکت پیش از این زیان هر سهم 89 را مبلغ 33 اعلام کرده بود که در این اطلاعیه به 535 ریال زیان رسیده است.
پیش‌بینی عملکرد امسال «شپلی» نسبت به عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۸۴ درصد افزایش، سود (زیان) عملیاتی ۸۳ درصد افزایش و زیان خالص ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.
این شرکت اعلام کرده است که نرخ تولید جی‌اف (تولید گرانول تقویت شده) را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 47 میلیارد و 624 میلیون ریال در دستور کار دارد و تاکنون مبلغ 38 میلیارد و 636 میلیون ریال هزینه بابت طرح یادشده انجام شده است.