گروه بورس - هیات‌مدیره کارخانجات داروپخش در نظر دارد مبلغ 900 ریال سود را جهت تقسیم بین صاحبان سهام، به مجمع عمومی سال 89 پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «دارو» درآمد هر سهم امسال را با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۶۵ ریال پیش‌بینی کرده که ۶ ماهه معادل ۳۹ درصد سود هر سهم را محقق کرده است.
بر این اساس «دارو» طی نیمه نخست امسال برای هر سهم مبلغ 412 ریال سود کنار گذاشت. همچنین طی دوره مزبور این شرکت با کسب444 میلیارد و 770 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش توانست 40 درصد از پیش‌بینی بودجه امسال را محقق کند.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم را با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال در ۲۹ تیرماه امسال، مبلغ ۲۱۳۰ ریال و با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال مبلغ ۱۰۶۵ ریال اعلام کرده بود که تغییر پیش بینی درآمد هر سهم به دلیل تصویب افزایش سرمایه شرکت است.
براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مهرماه افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 100 میلیارد ریال به مبلغ 200 میلیارد ریال از محل سود انباشته به تصویب رسیده است.
درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری مربوط به مبلغ سود اعلام شده از سوی شرکت سرمایه‌پذیر (گسترش بازرگانی داروپخش) براساس مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مذکور صورت پذیرفته است.
کاهش فروش گروه دارویی قرص در مقایسه با مقدار پیش‌بینی شده در بودجه سال 1389 و همچنین نسبت به مدت مشابه دوره قبل عمدتا به دلیل بازسازی و بهسازی پخش جامدات بوده است که با برنامه‌ریزی انجام‌شده واحد مذکور در 16 مردادماه افتتاح و بهره‌برداری از آن شروع شده است.