سنا - شکل‌گیری Master Plan برای حوزه ICT بازار سرمایه از الزامات فعلی این بازار به شمار می‌رود.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: در فضای کنونی بازار سرمایه که رو به رشد بوده و انواع فعالیت‌ها در حال تعریف است،‌ بدون حضور IT و ابزارهای این حوزه، امکان رشد وجود نخواهد داشت. دکتر علی سعیدی ادامه داد: تحقیقات نشان داده که بازار سرمایه و به طور کلی بازارهای مالی یکی از حوزه‌هایی هستند که بیشترین بهره را از فناوری اطلاعات می‌برند.

وی افزود: بسیاری از مواردی که به شکل تئوریک در بازار سرمایه مطرح می‌شود،‌ تنها با استفاده از ابزارهایی که فضای الکترونیکی را فراهم می‌کند،‌ امکان‌پذیر می‌شود.

توسعه شفافیت اطلاعاتی، جلوگیری از نبود تقارن اطلاعاتی و انجام نظارت‌های به لحظه همگی با تکنولوژی IT به بهترین نحو قابل‌اجرا هستند و بدون آن، چنین توسعه‌هایی چندان قرین موفقیت نخواهند بود.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به راه‌اندازی سایت کدال به منظور اطلاع‌رسانی مستقیم ناشران بورسی، تصریح کرد: این اقدام موجب شفافیت اطلاعاتی و ایجاد تقارن اطلاعاتی در بازار شده است.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: به همین منظور پس از شکل‌گیری سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس قانون جدید بازار اوراق بهادار، اهمیت حوزه IT، مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکل‌گیری شورای راهبری ICT بازار سرمایه، نشان‌دهنده اهتمام سازمان بورس و اوراق بهادار در ایجاد یکپارچگی بین سازمان‌های فعال در حوزه‌‌های مختلف IT در بازار سرمایه است. سعیدی گفت: البته در مورد برنامه‌های کلی یا طرح جامعی که برای آتی در نظر گرفته شده، نمی‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که در جنگل وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارها قرار بگیریم و استفاده‌کنندگان از کاربری نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌ها آگاه نباشند. وی با اشاره به اینکه خلأ یک Master Plan از چندی پیش در بازار سرمایه احساس می‌شد، ابراز داشت: هم‌اکنون نیازمند چشم‌انداز، اهداف و استراتژی‌های مشخصی در حوزه ICT، هستیم. عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: البته Master Plan برای ICT بازار سرمایه باید با برنامه‌های بلندمدت بازار سرمایه هماهنگ باشد تا مسیر مشخصی برای رسیدن به اهداف وجود داشته باشد. وی در پایان با اشاره به اینکه مسوولیت این حوزه را در هیات‌مدیره بر عهده دارد، اعلام کرد تلاش می‌کند تا تدوین Master Plan برای حوزه ICT بازار سرمایه به خوبی و با سرعت پیش رود.