فارس - رییس سازمان خصوصی‌سازی از فرصت ایجاد بازنگری جدی در روند کاری و عرضه‌های این سازمان خبر داد. «پیمان نوری» گفت: حکایت امروز سازمان خصوصی‌سازی مانند این است که هواپیمایی در حال پرواز به همراه سرنشینان، احتیاج به بازسازی و تعمیر دارد. اگر بخواهیم تعمیرات را در آشیانه انجام دهیم به معنای توقف ادامه مسیر است که شدنی نخواهد بود. اگر هم این روند ادامه‌ یابد، ممکن است دچار مشکل شود و هواپیما سقوط کند. وی ادامه داد: بنابراین سختی‌کار اینجا است. این سازمان و کارکرد‌های آن نیاز به بازنگری جدی دارد و این بازنگری باید بدون توقف در کار حجیم فعلی، صورت پذیرد، یعنی سرعت‌ کار نه تنها کم نشود بلکه باید حین اصلاح افزایش منطقی هم پیدا کند. وی افزود: من اعتقاد به کار سیستمی دارم. این جمله خیلی گویا است؛ چرا که در صورت انجام فعالیت‌ها براساس یک نظام کارکردی مدون، حرف و حدیث و جای سوال و نگرانی به حداقل ممکن می‌رسد، اما اگر تصمیم‌گیری فردی جایگزین سیستم شود حتما دچار مشکل خواهیم شد.

روش‌های عرضه متنوع می‌شود

وی همچنین به ضرورت تنوع‌بخشی در عرضه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: یکی از دستورهای وزیر محترم اقتصاد این است که از روش‌های نوین و به‌روز در واگذاری شرکت‌ها استفاده شود. اصلا یکی از وجوه تسمیه حضور بنده در سازمان خصوصی‌سازی کارکرد علمی و کارشناسی قضیه است. وی ادامه داد: این در حالی است که مبادی قانونی هم بر روش‌های جدید و دیگر قیمت‌گذاری باید صحه بگذارند. ضمن اینکه دلیلی ندارد روشی که امسال جواب می‌دهد تا ۱۰ سال دیگر هم به کار گرفته شود.

وی همچنین افزود: حوزه دیگری که به طور جدی نسبت به آن حساس هستیم بحث مسائل بعد از واگذاری است؛ چراکه نباید تصور شود که با واگذاری کارها تمام شده، بلکه کارهای جدی بعد از واگذاری‌ها شروع می‌شود.