گروه بورس- قراردادهای آتی با معامله 28 قرارداد از یک نماد رکورد دیگری زد.

روز گذشته رونق معامله ملی مس در بازار سهام موجب توجه معامله‌گران بورس آتی به این قرارداد شد که در پی آن ۲۸ قرارداد طی ۱۰ نوبت خرید و فروش شد. دیروز ملی مس به تنهایی ۳۹ واحد شاخص بورس را بالا کشید تا پررونق‌ترین سهم بازار سهام باشد. در همین حال معامله‌گران از این منظر اقدام به معامله روی قرارداد آبان «فملی» با ارزش ۷۷۳ میلیون و ۲۶۵ هزار ریال کردند تا جایی که افزایش ۳۵۴ ریالی قیمت قرارداد آبان «فملی» موجب شد تا قیمت تسویه این نماد به ۹۲۲۷ ریال برسد. این در حالی است که همچنان ۲۳ تقاضای خرید در سیستم معاملات برای این نماد باقی ماند. در مجموع بازار دیروز با وجود معامله در یک قرارداد، شاهد ثبت سفارش‌های خرید در نمادهای زیادی بود که منجر به معامله نشد.
بر این اساس «وکار» دی‌ماه شاهد 10 تقاضای خرید بود و «وپارس» دی‌ماه 12 تقاضای خرید داشت. همچنین «وغدیر» آبان‌ماه با 33 تقاضای خرید، «وکار» اسفند با 12 تقاضای خرید، «فولاد» اسفند با 10 تقاضای خرید و ‌فملی دی و اسفند هرکدام با 20 تقاضای خرید روبه‌رو بودند که بیشترین تقاضاهای خرید را به ثبت رساندند. این در حالی است که بیشترین تقاضای فروش در «وکار» دی‌ماه، فولاد و غدیر آبان‌ماه به چشم می‌خورد.
بر این اساس بورس آتی که در سه روز گذشته شاهد رونق دوباره‌ای بود، در فضایی مثبت اما تک‌سهمی به کار خود طی هفته جاری پایان داد.