سنا- سهامداران باید پس از تجزیه و تحلیل مناسب و علمی،‌ به سرمایه‌گذاری در یک سهم اقدام کرده و انتخاب آنها پیروی از دست دیگران نباشد. برای انتخاب یک سهم معیارهایی مانند عوامل محیطی، وضعیت صنعت مورد سرمایه‌گذاری و مسائل خرد اقتصادی باید در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار بگیرند.

‌مدیر تالار شیراز با بیان مطلب بالا گفت: سهامداران باید پس از تجزیه و تحلیل مناسب و علمی،‌ به سرمایه‌گذاری در یک سهم اقدام کرده و انتخاب آنها پیروی از دست دیگران نباشد.

کرشمه ترابیان، صندوق‌ها را یک انتخاب مناسب برای سرمایه‌گذاران تازه وارد و نیمه حرفه‌ای دانست و ابراز داشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مدیر پرتفوی، پرتفوی‌گردان،‌ ضامن و... هستند که این موارد موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی تصریح کرد: عملکرد سهامداران به وضعیت بازار بستگی دارد و این طبیعی است که با توجه به روند صعودی بازار، سرمایه‌گذاران به سمت این بازار حرکت کنند.

مدیر تالار بورس شیراز با بیان اینکه هم‌اکنون بازارهای رقیب بورس در رکود به سر می‌برند، یادآور شد: دلیل رشد بازار، به حداقل رسیدن قیمت‌ سهام شرکت‌ها بود.

ترابیان ادامه داد: به سهامداران توصیه می‌کنم که در هنگام انتخاب یک سهم، به عوامل محیطی،‌ خرد و شرایط صنعت توجه کافی داشته باشند.

مدیر تالار بورس شیراز افزود: سهامداران باید پس از کنار قرار هم دادن این موارد و ارزیابی آنها، نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه سهامداران بخواهند حداقل برای مدت سه ماه در سهمی سرمایه‌گذاری کنند، باید به عوامل محیطی که عاملی تاثیرگذار بر روند فعالیت‌های شرکت و قیمت سهم است، توجه داشته باشند.