مهر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عدم قطعیت دو معامله شرکت‌های خودروسازی در بورس، گفت: بر اساس مقررات بورس‏، تمام معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه باید در موعد مقرر تسویه شوند. علی صالح‌آبادی درباره عدم قطعیت معاملات عمده دو شرکت خودروسازی در بورس گفت: مقررات حاکم بر بازار سرمایه کشور مشخص و شفاف است، بر اساس این مقررات نیز تمام معاملات صورت گرفته در این بازار باید در موعد مقرر تسویه شوند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم مقررات بورس را نادیده بگیریم، اظهار داشت: اینگونه اقدامات از قبیل عدم قطعیت یافتن معاملات ایران‌خودرو و سایپا باعث می‌شود که اطمینان به بازار سرمایه کشور افزایش یابد.

وی با تاکید بر توجه به رعایت مقررات در بورس، گفت: با توجه به اینکه مقررات در این بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، معاملاتی که خارج از چارچوب صورت گیرد‏، قطعیت نمی‌یابد.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: در عین حال به دلیل اینکه مقررات حاکم بر بورس بسیار مهم تلقی می‌شود، افرادی که وارد این بورس می‌شوند و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند باید نسبت به این مقررات آشنایی داشته باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به راه‌اندازی معاملات آنلاین در بورس گفت: افرادی که معاملات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، در آینده از امضای الکترونیک نیز می‌توانند بهره‌مند شوند.

این مقام مسوول در سازمان بورس و اوراق بهادار این اقدام را باعث افزایش امنیت معاملات در بورس دانست و تصریح کرد: هم اکنون معاملات آنلاین در بازار سرمایه توسط‌هزار نفر انجام می‌شود و این افراد امکان انجام معاملات به این شیوه را یافته‌اند.