سنا- مدیرعامل سابق کارگزاری سهام عدالت به سهامداران توصیه کرد تا برای انتخاب سهام از تحلیل‌گران مالی کمک بگیرند. محمد جواد شیخ تصریح کرد: شرکت‌های بورسی باید اطلاعات کامل و شفافی را به سهامداران ارائه کنند تا آنها با اطلاعات کامل تصمیم‌گیری کنند. به علاوه سهامداران باید پیش‌بینی ۶ ماهه دوم را مدنظر قرار دهند و تنها با توجه به عملکرد ۶ ماه نخست سهمی را انتخاب نکنند.

معاون مالی - اقتصادی شرکت ملی مس افزود: از دیگر فرصت‌های پیش روی سهامداران در شرایط فعلی بازار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که به دلیل انتخاب علمی سهام چند شرکت مختلف و تهیه سبدی از دارایی‌های مطمئن، انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

وی افزود: با توجه به روند صعودی بازار، سرمایه‌گذاران به دنبال خرید سهام هستند که با توجه به عدم عرضه سهام جدید توسط سازمان خصوصی سازی، تقاضا برای سهام موجود افزایش یافته است.

شیخ با اشاره به وجود عطش تقاضا برای سهام جدید ادامه داد: از آنجا که در شرایط فعلی دلیلی برای کاهش تقاضا وجود ندارد، به منظور متعادل ساختن بازار باید سهام شرکت‌های جدید وارد بورس اوراق بهادار شود.

معاون مالی - اقتصادی ملی مس با اشاره به اینکه هم اکنون بهترین زمان برای فروش سهام شرکت‌های پالایشگاهی است، افزود: سازمان خصوصی‌سازی باید هر چه سریعتر زمینه ورود سهام شرکت‌های مشمول اصل۴۴ به بورس را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه پرتفوی سهام عدالت در بازار از رشدی در حدود ۱۳۰‌درصد برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد قیمت سهام شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار، پرتفوی سهام عدالت وضعیت مطلوبی دارد. البته برخی از شرکت‌های حاضر در این پرتفوی، سودهای خود را نسبت به سال قبل تعدیل کرده‌ و حاشیه سود خود را کاهش داده‌اند.