جزئیات عرضه مزایده‌ای و بلوکی شش شرکت دولتی

گروه بورس- برنامه عرضه‌های جدید سازمان خصوصی‌سازی از طریق مزایده و فرابورس اعلام شد. بنابراین اطلاعات، عرضه بنگاه‌های بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشت گرمسار، گلپایگان و قزوین از طریق مزایده و به صورت نقد خواهد بود.

همچنین سهام شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، توسعه صنایع خودرو و آهن و فولاد ارفع از طریق فرابورس و به ترتیب با پرداخت صورت ۲۰، ۳۰ و ۴۰ درصد نقد و اقساط ۵، ۳ و ۲ ساله انجام خواهد شد.

بر این اساس ۴۹‌درصد بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشت گرمسار به ارزش پایه ۸۷‌میلیون و ۷۸۰‌هزار و ۳۶۴ریال، ۴۹‌درصد دشت گلپایگان به ارزش پایه ۵۹۱‌میلیون و ۷۷۳هزار ریال و ۴۹‌درصد دشت قزوین به ارزش ۴۵‌میلیون و ۲۰۱‌هزار و ۷۱۶‌ریال واگذار خواهند شد. زمان برگزاری مزایده این شرکت‌ها ۱۴‌مهر ماه اعلام شده است. همچنین ۴۵‌درصد از شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به ارزش پایه ۵۱۴‌میلیارد و ۲۴۲‌میلیون ریال، ۴۸‌درصد توسعه صنایع خودرو با ارزش پایه ۵۹۶‌میلیارد و ۸۰۸‌میلیون ریال و ۴۹‌درصد به علاوه ۳۷۴‌میلیون و ۷۸۳‌هزار و ۸۵۰ حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه آهن و فولاد ارفع به ارزش پایه ۴۱۲‌میلیارد و ۲۶۲‌میلیون و ۲۳۵هزار ریال دیگر شرکت‌هایی هستند که از طریق فرابورس عرضه می‌شوند. عرضه سهام شرکت‌های ورق خودرو چهارمحال و بختیاری از ۱۷مهر ماه، توسعه صنایع خودرو از ۱۸‌مهر ماه و آهن و فولاد ارفع از تاریخ ۱۹ مهر ماه از طریق شرکت فرابورس (بازار سوم) شروع خواهد شد.