مهر- رییس کمیسیون ویژه نظارت بر اصل ۴۴ مجلس سهم بخش تعاون از خصوصی‌سازی‌های دولتی را صفر ریال اعلام کرد. «حمیدرضا فولادگر» گفت: براساس آمار سازمان خصوصی سازی از مجموع واگذاری‌ها ۳۴‌هزار‌میلیارد در قالب سهام عدالت، ۱۲‌هزار‌میلیارد برای رد دیون و سازمان بازنشستگی و ۲۱‌هزار‌میلیارد‌تومان از طریق بورس انجام شده است.

وی اظهار داشت: از ۲۱‌هزار‌میلیارد‌تومانی که در بورس واگذار شده، ۷۵‌درصد به صورت بلوکی و از این میزان نیز ۷۵‌درصد به موسسات عمومی غیر دولتی واگذار شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این نشان می‌دهد که بخش خصوصی حضور کمرنگی در واگذاری‌ها دارد و این بخش باید در عرصه مدیریت نیز افزون بر مالکیت وارد شود.

وی افزود: تاکنون ۵۰‌درصد واگذاری‌ها درقالب سهام عدالت بوده که این موضوع باید محدود شود زیرا براساس قانون اصل۴۴ سهام عدالت باید ۴۰‌درصد سهم کل بازار باشد. رییس کمیسیون نظارت بر اجرای اصل۴۴ مجلس معتقد است تاکنون این سهام به صورت حقیقی به مردم منتقل نشده و تصدیگری دولت همچنان باقی است. این نماینده مجلس با بیان اینکه رتبه خوبی در ایجاد فضای مناسب کسب و کار نداریم، اضافه کرد: ۳۰‌درصد درآمد واگذاری‌ها باید به تعاونی‌ها اختصاص می‌یافت؛ اما در سال گذشته که نخستین سال اجرای این قانون بود حتی یک ریال نیز در اختیار تعاونی‌ها قرار نگرفت.