مصوبه مجلس ضامن خروج تعاون از سهام عدالت نیست

فارس- معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت تعاون مصوبه جدید مجلس الزام تبدیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به «سهامی عام» را به مفهوم خروج وزارت تعاون از طرح سهام عدالت ندانست. «عبدالمجید غریب رضا» با اشاره به اینکه نظارت بر تحقق اهداف تعریف شده در قالب طرح توزیع سهام عدالت از کانال تعاونی یکی از اهداف مورد تاکید بخش دولت و تعاون است، خاطرنشان کرد: مصوبه صحن علنی مجلس مبنی بر عدم امکان تبدیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شرکت‌های تعاونی سهامی عام به هیچ وجه نباید به مفهوم استرداد و خروج این طرح از قالب تعاونی

تلقی شود.

«غریب‌رضا» اظهار داشت: آنچه در صحن علنی مجلس در خصوص عدم امکان ورود تعاونی‌های سهامی عام به بورس مصوب شده در واقع تاکید مجدد بر اجرای ماده چهار قانون تجارت است. به عبارت دیگر مصوبه اخیر مجلس به معنی اتفاق جدیدی در این حوزه نیست، بنابراین وزارت تعاون همچنان موضع خود در خصوص تبدیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به تعاونی‌های سهامی عام را حفظ و بر تحقق این مهم اصرار خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر تحقق توزیع سهام عدالت در قالب شرکت‌های تعاونی سهامی عام افزود: رییس‌جمهور در مراسم افتتاح هفته تعاون، تبدیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شرکت‌های سهامی عام به بهانه امکان حضور در بورس را مغایر با قانون و به مفهوم انحراف از سیاست‌های اجرایی اصل۴۴ برشمرد.