عرضه اوراق دو پالایشگاه تبریز و بندرعباس بعد از امضای وزیر اقتصاد

فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: اوراق دو شرکت پالایشگاه تبریز و بندرعباس بعد از امضای وزیر اقتصاد آماده می‌شود تا بعد از واگذاری دو شرکت بیمه دانا و «بالاست» در بورس و فرابورس، سهام این دو شرکت عرضه شود. اسماعیل غلامی اظهار داشت: فردا بعد از برگزاری جلسه معارفه بیمه دانا، ۵‌درصد از سهام این شرکت هفته آینده در بازار سهام عرضه می‌شود. با این اتفاق واگذاری بانک‌ها و بیمه‌های مشمول اصل۴۴ به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در پی موافقت نکردن هیات‌پذیرش اوراق بهادار با تقاضای ورود به بورس شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) این شرکت ۸/۳‌میلیارد تومانی در بازار اول فرابورس پذیرفته می‌شود تا واگذاری ۱۰۰‌درصدی سهام این شرکت از این طریق انجام شود.

غلامی در برابر این سوال که در پی اعلام نظر رییس سازمان بورس مبنی بر لزوم تغییر هیات‌مدیره دو پالایشگاه تبریز و بندرعباس برای عرضه سهام آنها در بورس، تکلیف این دو شرکت چه می‌شود؟ پاسخ داد: طبق قوانین موجود اوراق سهام این دو شرکت آماده شده که به امضای وزیر اقتصاد نیاز دارد.

وی ادامه داد: به این ترتیب با توجه به ارائه همه مدارک لازم برای پذیرش و درج در بورس این دو شرکت، سهام دو پالایشگاه یاد شده بعد از بیمه دانا در بازار سهام عرضه می‌شود.