فارس- حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه دومین گزارش عملکرد قانون اصل۴۴ دارای چهار بخش است، گفت: این گزارش مربوط به عملکرد پنج وزارتخانه است که در ماه رمضان ارائه می‌شود. حمیدرضا فولادگر درباره دومین گزارش عملکرد قانون اصل۴۴ اظهار داشت: بخشی از این گزارش در حال آماده‌سازی و بخشی نیز در حال تایپ است، بنابراین بعد از تعطیلات مجلس و در ایام ماه مبارک رمضان این گزارش را که مربوط به عملکرد ۵ وزارتخانه است، ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات مجلس با شروع ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد، افزود: در این مدت مجلس مشغول بررسی لایحه برنامه پنجم بود و کارگروه اصلاح قانون اصل۴۴ تشکیل جلسه‌ای نداد، اما پس از تهیه گزارش عملکرد، جلسات این کارگروه دوباره شروع خواهد شد.

رییس کمیسیون اصل۴۴ مجلس بیان کرد: در این گزارش علاوه بر گزارش عملکرد قانون اصل۴۴ درباره وزارتخانه‌های باقی مانده، عملکرد وزارتخانه‌هایی که در گزارش اول ارائه شد نیز به روزرسانی و عملکرد ۵ وزارتخانه‌ باقی مانده نیز به صورت کامل اعلام می‌شود.

فولادگر تصریح کرد: در گزارش دوم علاوه بر دو موردی که عنوان شد، گزارش کاملی از نحوه اجرای طرح سهام عدالت از ابتدا تا کنون که در راستای اصل۴۴ است، نیز ارائه می‌شود. همچنین بخشی از گزارش نیز شامل چالش‌هایی است که در راستای اجرای اصل۴۴ وجود دارد.

این مقام مسوول تاکید کرد: در نهایت بخشی از این گزارش به اصلاح قانون مربوط می‌شود که کار گروه خاص خود را دارد و بخشی نیز در برنامه پنجم به صورت پیشنهاد ارائه می‌شود.

فولادگر درباره تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای ورود به بورس، گفت: بر اساس استفساریه‌ای که ارائه شد، قرار است شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به صورت سهامی عام باقی بمانند تا بتوانند وارد بورس شوند و در صورتی که پس از آن تقاضای تعاونی شدن داشته باشند باید قانون اصلاح شود، البته این مساله باید در صحن مجلس تصویب شود.