گروه بورس- سازمان خصوصی‌سازی سهام ۶ شرکت دولتی را روی میز فروش می‌گذارد. به گزارش خبرنگار ما، سازمان خصوصی‌سازی ۴۹‌درصد از سهام شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو را به قیمت ۹۲۶میلیون ریال و ۴۰‌درصد از سهام شرکت کارتک را به قیمت ۲۷میلیارد و ۹۱۴میلیون ریال به صورت مزایده‌ای می‌فروشد.

بنابراین گزارش، ۳۵‌درصد سهام شرکت گل‌نقش توس‌ نیز به قیمت ۳۵میلیارد و ۱۹۸میلیون ریال دیگر شرکتی است که خصوصی‌سازی قصد فروش آن را دارد.

این گزارش می‌افزاید: ۳۳/۳۳درصد شرکت طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزارآلات سایپا، ۴۰‌درصد توسعه نفت و گاز آریا و ۴۰‌درصد میلادگستر دامغان پارسیان دیگر شرکت‌هایی است که از سوی خصوصی‌سازی روی میز فروش گذاشته می‌شوند.

ارزش بلوک شرکت‌های مزبور به ترتیب ۷۰‌میلیارد ریال، یک‌میلیارد و ۱۵۲میلیون ریال و ۲۰‌میلیارد ریال اعلام شده است.

در مزایده مزبور تنها سهام شرکت‌های لوله نفت و گاز آریا و میلادگستر دامغان پارسیان به صورت نقد فروخته خواهد شد و برای مزایده‌های دیگر شرایط اقساط در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، متقاضیان شرکت در این مزایده تا هفتم شهریور ماه فرصت دارند که پیشنهاد خود را به سازمان خصوصی‌سازی ارسال کنند و پاکت‌های شرکت در مزایده هم روز هشتم شهریور ماه در سالن همایش سازمان خصوصی‌سازی بازگشایی خواهد شد.