گروه بورس- انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته چهارمین انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی با حضور بیش از ۸۶۰ نفر از اعضای این تشکل حرفه‌ای در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار شد.

در این انتخابات که به ریاست صفار، نظارت علی مدد و نجمی هاشمی و دبیری ملک‌آرایی و با حضور حسینی نماینده سازمان حسابرسی و لطفعلیان به عنوان نماینده هیات نظارت برگزار شد، پس از سخنان دبیر کل «جامعه»، اعضای حاضر، آرای خود را به صندوق‌ها ریختند.

نظام‌الدین ملک‌آرایی در این نشست گفت: انتخابات شورای عالی، یکی از معدودترین فرصت‌هایی است که اعضای جامعه می‌توانند در سرنوشت خود نقش داشته باشند.

وی افزود: واژه انتخابات همواره در جوامع پیشرفته، بازگوکننده رشد فکری و تفاهم جمعی است اما مهم‌ترین اصل در اجرای انتخابات، برگزاری سالم و منطبق با قانون آن است.

ملک‌آرایی در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی گفت: در این دوره، تلاش‌‌های زیادی صورت گرفت تا سطح مشارکت حسابداران در انتخابات افزایش یابد.

دبیر کل جامعه سپس گفت: انتخاب‌شوندگان به یاد داشته باشند که جامعه حسابداران رسمی به دلیل ظرفیت‌های قانونی خود، مطرح‌ترین نهاد حرفه‌ای کشور است و دارای ماهیت مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است، بنابراین ضرورت دارد بر صیانت از هویت آن اصرار و پافشاری کنند، در غیر این صورت تجربیات تلخ گذشته تکرار خواهد شد. دبیر کل جامعه حسابداران در پایان مراتب تشکر خود و جامعه حسابداران را از روزنامه

دنیای اقتصاد به دلیل پوشش مناسب خبری و ایجاد فضای همدلی و رقابتی قبل از انتخابات، اعلام کرد. یادآور می‌شود نتایج انتخابات یاد شده برای تایید نهایی به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال و حداکثر طی دو هفته آینده، اعلام خواهد شد. همچنین شورای عالی جدید مرکب از ۱۱ عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل فعالیت خود را از دوم شهریور ماه آغاز خواهند کرد.