فارس- نماینده شرکت بورس در نشست دو روزه کمیته کاری فدراسیون جهانی بورس‌ها آخرین اقدامات و برنامه‌های شرکت بورس را برای مسوولان بورس دیگر کشورها تشریح کرد. محمدرضا رستمی با اشاره به برگزاری نشست دو روزه کمیته کاری فدراسیون جهانی بورس (WFE) در سائوپائولو برزیل اظهار داشت: درپی برگزاری نشست اوایل فروردین این فدراسیون در بمبئی هندوستان، نمایندگان بورس‌هایی چون اسپانیا، توکیو، کره جنوبی، عربستان، مکزیک، تایوان، ترکیه، مصر، آمریکا، چین، آفریقای جنوبی و روسیه در این نشست حضور داشتند.

طی این همایش مواردی چون مقررات سامانه‌های معاملاتی خارج از بورس و چند پارگی عملیات بورس بررسی شد. وی ادامه داد: علاوه بر این نمایندگان بورس‌ها آخرین اقدامات انجام شده را اعلام کردند و در فرصتی نیم ساعته نیز برنامه‌ها و اقدامات بورس تهران به اطلاع حاضران رسانده شد.

همه مواردی که سوال شد

این مقام مسوول درباره مواد گزارش شده گفت: رشد شاخص‌ها در سال‌های ۸۹-۸۸، وضعیت ‌گردش معاملات، کلیات اصل۴۴، واگذاری شرکت‌ها و آثار آن بر بازار سهام، راه‌اندازی معاملات آتی سهام در آینده‌ای نزدیک، برنامه عرضه اولیه سهام ۱۲ شرکت، عملیاتی شدن معاملات آنلاین‌تریدینگ، برگزاری همایش عرضه اولیه عمومی برای شرکت‌های غیربورسی کشور با استفاده از تجارب بورس استانبول، رفع محدودیت سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بازار سرمایه کشور، بررسی امکان راه‌اندازی اختیار معاملات، برنامه راه‌اندازی نظام حاکمیتی شرکتی و روابط سرمایه‌گذاران، تصویب برنامه راهبردی و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی در سال جاری و معرفی بورس تهران در دبی از جمله موارد مطرح شده بود و در ادامه به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

معاون شرکت بورس ادامه داد: اعلام این دستاوردها و برنامه‌‌های مد نظر بورس تهران، مورد استقبال نمایندگان دیگر بورس‌ها قرار ‌گرفت و بیشتر نمایندگان خواهان افزایش سطح ارتباط شدند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر موضوعاتی مانند پایداری محیطی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها که در دپارتمان بورس برزیل بوده و برای ۵۰ شرکت برتر شاخص مسوولیت اجتماعی تعریف شده، مورد توجه دیگر بورس‌ها از جمله بورس تهران قرار‌گرفت.

رستمی در پایان گفت: نشست بعدی کمیته کاری فدراسیون جهانی بورس‌ها (‌WFE) مهرماه در پاریس فرانسه برگزار خواهد شد.