گروه بورس- معاون وزیر اقتصاد از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در مالزی خبر داد. به گزارش سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران بهروز علیشیری با بیان اینکه در این همایش، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در زمینه‌های مختلف با حضور بیش از ۱۰۰ سرمایه‌گذار مالزیایی معرفی و تشریح خواهد شد، افزود: طی این همایش در چهار پانل تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، ‌گردشگری، حمل‌ونقل و مسکن، مواد غذایی و کشاورزی صاحبان پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشورمان و سرمایه‌گذاران مالزیایی به مذاکرات رودررو خواهند پرداخت. معاون وزیر اقتصاد در عین حال خاطر‌نشان کرد: ‌فضای اقتصادی کشور در شرایط کنونی محیط با نشاطی را برای حضور فعال بخش خصوصی داخلی و خارجی فراهم کرده و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و بازدهی مطلوب نرخ سرمایه از جمله مهم‌ترین شاخص‌های اثرگذار حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی ابراز امیدواری کرد: کنفرانس‌های تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که زمینه گفت‌وگوی چهره به چهره صاحبان طرح‌ها و سرمایه‌گذاران بالقوه خارجی را فراهم می‌کند، بتواند در ارتقای کمی و کیفی جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشور موثر باشد.

علیشیری در ادامه با اشاره به مشترکات مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و مالزی در عرصه‌های بین‌المللی، بر تحولات اقتصادی کشورمان به ویژه در حوزه‌های خصوصی‌سازی و بورس ایران تاکید کرد و بازار ایران را فرصت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی دانست.

معاون وزیر اقتصاد در پایان یادآور شد: موافقتنامه‌های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری‌های گمرکی، تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین مقامات عالی رتبه دو کشور امضا شده است.