فارس- معاون شرکت بورس از پذیرش بیمه دانا و احتمال عرضه سهام آن تا قبل از مجمع سالانه و عدم پذیرش مهندسی بالاست در جلسه دیروز هیات پذیرش اوراق بهادار خبر داد.

محمدرضا رستمی در رابطه با نتایج جلسه روز گذشته هیات پذیرش اوراق بهادار اظهار داشت: در این جلسه موضوع پذیرش مجدد بیمه دانا مطرح و این شرکت با سرمایه ۵/۱۰‌میلیارد‌تومانی در بورس پذیرش شد، اما درج این شرکت مشمول اصل۴۴ منوط به ارائه بودجه ۸۹ و صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی ۸۸ است.

وی ادامه داد: در صورت ارائه مدارک لازم و درج این شرکت در بورس، سهام سومین شرکت بیمه‌ای بعد از بیمه‌های البرز و آسیا در بازار سهام عرضه خواهد شد. در این رابطه بورس و سازمان خصوص‌سازی در نظر دارند تا قبل از برگزاری مجمع سال مالی گذشته تا ۳۱ تیر ماه آینده، سهام بیمه دانا عرضه شود.

رستمی در برابر این سوال که با توجه به برخورداری این بیمه از سرمایه ۵/۱۰‌میلیارد‌تومانی، آیا امکان افزایش سرمایه آن وجود ندارد؟ پاسخ داد: به دلیل وجود برخی محدودیت‌های قانونی این امکان تا قبل از حضور در بورس وجود ندارد، اما بعد از عرضه سهام آن و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل و آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی و همچنین برخورداری از سود انباشته، زمینه افزایش سرمایه وجود دارد.

این معاون شرکت بورس و اوراق بهادار در خصوص رای هیات پذیرش در مورد شرکت مهندسی و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) با سرمایه‌ ۸/۳‌میلیارد‌تومانی نیز توضیح داد: به دلیل وجود ابهام در مورد تداوم سودآوری، ماهیت پیمانکاری و انحصاری بودن مشتریان، این شرکت مورد پذیرش واقع نشد.

رستمی در خصوص عرضه سهام شرکت‌های پالایش نفت تبریز و نفت بندرعباس نیز خاطرنشان کرد: در صورت ارائه صورت‌های مالی ۸۸ و مجوز سازمان خصوصی‌سازی، امکان عرضه سهام این دو شرکت پالایشی فراهم می‌شود.