سنا- شرکت‌های بورسی، کارگزاران و حسابرسان فعال در بازار سرمایه در راستای اطلاع‌رسانی بهینه تلفن گویا، کددار شدند. شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس برای ارائه مطلوب‌تر اطلاعات شرکت‌ها، کارگزاران و حسابرسان بازار سرمایه به سهامداران، کدهای این شرکت‌ها را منتشر کرد.

سهامداران از این پس می‌توانند با در اختیار داشتن کد شرکت مورد نظر خود کلیه اطلاعات آن شرکت شامل آخرین قیمت، میزان سرمایه، حجم معاملات، میزان تغییر قیمت و دفعات معامله را از طریق تلفن گویا دریافت کنند.

تلفن گویای بورس اواخر اسفندماه سال گذشته در شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به طور آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

این سامانه، سیستمی است که کلیه اطلاعات پایه شرکت‌های پذیرفته شده، کارگزاران بورسی، حسابرسان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار سهامداران و فعالان بازار سرمایه قرار می‌دهد. این سامانه در روزهای معاملاتی، ۵ شاخص اصلی بازار شامل شاخص کل، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و دوم و شاخص صنعت را در دسترس متقاضیان قرار می‌دهد.

تمام اطلاعاتی که به صورت تفکیک شده در سایت‌های بورسی وجود دارد نیز از طریق این تلفن برای مخاطبان ارائه می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از اسامی ۵ شرکت برتر که در فهرست افزایش و کاهش قیمت، افزایش و کاهش حجم معاملاتی قرار دارند با این سامانه تماس بگیرند. یکی دیگر از امکانات تلفن گویای بورس، امکان دریافت کلیه اطلاعات شامل اسامی، نشانی و شماره تلفن و فکس شرکت‌های کارگزاری، حسابرسان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت گویا و نسخه چاپی از طریق دورنگار است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات مورد نیاز، با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۷۴۰ تماس‌گرفته و از آخرین اطلاعات بازار سرمایه مطلع شوند. یادآور می‌شود کدهای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، کارگزاران و حسابرسان فعال در پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه آمده است.