سنا- رییس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل رتبه‌بندی کارگزاران بورس اوراق بهادار و کالای ایران تا پایان خردادماه جاری برای تصویب به هیات‌مدیره این سازمان ارسال می‌شود. «محمد عطایی» با بیان مطلب فوق افزود: کانون کارگزاران پیشنهادها و نظرات خود را درخصوص تدوین دستورالعمل بورس کالا به این اداره ارسال کرده است که پس از جمع‌بندی‌های لازم، این دستورالعمل به هیات‌مدیره سازمان ارائه می‌شود.

وی درباره دستورالعمل کارگزاران بورس اوراق بهادار اظهار داشت: شرکت بورس نیز تا پایان هفته جاری پیشنهادهای خود را به اداره امور کارگزاران ارسال خواهد کرد.

عطایی تصریح کرد: پس از تصویب دستورالعمل‌های بورس اوراق بهادار و کالای ایران در هیات‌مدیره سازمان بورس، دو ماه به کارگزاران فرصت داده می‌شود تا بتوانند معیارهای دستورالعمل‌های مذکور را رعایت کنند.

این در حالی است که با توجه به اینکه برخی از کارگزاران در هر دو بورس کالا و اوراق بهادار فعال هستند، رتبه بندی کارگزاران به صورت همزمان انجام خواهد شد.

وی زمان آغاز بازدید از شرکت‌های کارگزاری را اواخر تابستان یا اوایل پاییز امسال اعلام کرد و گفت: شرکت‌ها همانند سال گذشته به‌گروه‌های مختلف تقسیم خواهند شد تا به تدریج در فرآیند رتبه‌بندی قرار گیرند.

عطایی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده دو دستورالعمل کارگزاران، سازمان بورس مجوز‌های کارگزارانی که سال گذشته رتبه‌های الف، ب و ج را به دست آورند، صادر کرده است تا این شرکت‌ها فعالیت‌های خود را گسترش دهند.