ایسنا - در آستانه واگذاری بلوک ۱۸ درصدی ایران خودرو و سایپا (۳۱ خرداد و اول تیر) و در شرایطی که اخباری در خصوص تصمیم گروه خودروسازی بهمن برای خرید سهام سایپا به گوش می‌رسد، منوچهر منطقی - رییس هیات‌مدیره گروه بهمن - به صراحت با این موضوع مخالفت کرده و عنوان می‌کند که «اگر اختیار با من بود، سهام سایپا را نمی‌خریدم.» وی معتقد است که حدود ۸۰ درصد از محصولات تولیدی سایپا قدیمی بوده و گروه بهمن می‌تواند به جای خرید سهام این شرکت که هر آن ممکن است تولید برخی محصولات آن متوقف شود، چند مدل خودرو جدید و به‌روز را به تولید برساند. گفته می‌شود قصد دارید سهام سایپا را خریداری کنید!

چنین قصدی نداریم. چه کسی می‌گوید؟

به هر حال گفته می‌شود.

باید آن را از آقای بهرامی (مدیرعامل گروه بهمن) بپرسید.

به هر حال شما رییس هیات‌مدیره گروه هستید!

نه. مدیرعامل همه کاره است.

شما این مساله را تایید می‌کنید یا تکذیب؟

من نمی‌دانم قصد خرید دارند یا نه؛ اما اگر من بودم این کار را نمی‌کردم. چون با هزینه‌ کمتر از آن می‌توان کار بیشتری انجام داد.

فکر می‌کنید گروه بهمن به جای خرید سهام سایپا بهتر است در چه بخشی سرمایه‌گذاری کند؟

در محصول جدید که هزینه زیادی نیز ندارد. به هر حال این نظر شخصی من است، اما گروه بهمن ممکن است چنین برنامه‌ای داشته باشد. برای خرید ۱۸ درصد از سهام سایپا باید حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود که با این مبلغ می‌توان چهار مجموعه خودرو جدید با ویژگی‌های منحصر به فرد ایرانی را توسعه داد؛ نه آنکه با آن شرکتی خریداری شود که حدود ۷۰ تا۸۰ درصد محصولات آن قدیمی بوده و هر آن با یک فشار ممکن است تحت تهدید قرار گرفته و تعطیل شود. می‌خواهم بگویم که در دوران فعلی نباید قدیمی فکر کرد. ما فکرمان مبتنی بر گذشته است، در حالی که اگر مبتنی بر آینده فکر کنیم، راه‌های متعددی برای کار وجود دارد؛ منتهی این نظر شخصی من است.