گروه بورس- گزارش جامع تحلیل چشم‌انداز بورس تهران در سال ۸۹ منتشر شد. به گزارش خبرنگار ما، در این گزارش که از سوی روزنامه دنیای اقتصاد با همکاری گروه تحلیلی «بازار پروژه آتی» منتشر شده است، مباحث مهمی همچون فرصت‌ها و تهدید‌های بورس، علل رشد بازار سرمایه در سال ۸۸، حباب سال ۸۲، عوامل موثر بر بازار سهام ایران، آثار هدفمندسازی یارانه‌ها بر بورس، پیش‌بینی وضعیت آتی بورس و سناریوهای پیش روی بورس تهران در سال ۸۹ مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. بنابر این گزارش، در این گزارش ۵۲‌صفحه‌ای به موارد دیگری شامل اثرات تغییر نرخ سود و تغییر نرخ ارز بر بازار سهام، تاثیر عوامل سیاسی خارجی بر بورس تهران، رفتار فصلی بورس و تحلیل آثار بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی، خصوصی‌سازی، سهام عدالت و بورس تهران و الگوی حرکت قیمتی سهام پرداخته شده است.

این گزارش می‌افزاید: در گزارش تحلیل بازار سهام به پرسش‌های معامله‌گران و فعالان بورس که این روزها در بازار سهام مطرح می‌شود، پاسخ داده شده که از جمله این سوال‌‌ها می‌توان به علل جهش بورس در فروردین ۸۹ چگونه حباب قیمتی را در بازار سهام تشخیص دهیم؟ عوامل اثرگذار بر قیمت سهام کدام است؟ تبعات هدفمندسازی یارانه‌ها بر بورس چیست؟ بورس تهران در سال جاری به کجا می‌رود؟ و خرید و فروش سهام در چه زمانی مناسب‌تر است؟ اشاره کرد.

گزارش خبرنگار ما حاکی از آن است، این گزارش در تعداد محدودی تهیه شده و آماده ارسال برای علاقه‌مندان به پیش‌بینی روند بازار سهام در سال جاری است. همچنین با توجه به استقبال فعالان اقتصادی از گزارش «چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۸۹» این گزارش به چاپ دوم رسیده که علاقه‌مندان به استفاده از هر دوگزارش منتشر شده (مسکن و بورس) از تخفیف ویژه‌ برخوردار می‌شوند. این گزارش می‌افزاید: فعالان اقتصادی، معامله‌گران بازار سهام و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه گزارش تحلیل بازار سهام و مسکن در سال ۸۹ با شماره تلفن‌های ۶۶۵۷۳۰۵۶ و ۶۶۵۷۰۱۲۴ تماس بگیرند.