تعویق ورود پالایشگاه‌ها به بورس تا تعیین قیمت محصولات

فارس- مدیرعامل «بورس» گفت:‌ با اعلام لزوم تعیین قیمت محصولات شرکت‌های پالایشگاهی از سوی مدیرعامل شرکت بورس، عرضه سهام شرکت‌های پالایش نفت تبریز و بندرعباس به این زودی انجام نخواهد شد. حسن قالیباف اصل در این باره گفت: عرضه سهام شرکت‌های پالایشگاهی بدون شفاف‌سازی قیمت فروش محصولات انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: طبق ماده ۴ بودجه سال گذشته دولت، تعیین قیمت محصولات پالایشگاه‌ها به نرخ فوب خلیج‌فارس به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌ای از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری نیاز دارد که تاکنون ارائه نشده است.

قالیباف اصل در برابر این نکته که با این اوصاف زمان عرضه ۹۷‌میلیون سهم پالایش نفت تبریز نامعلوم است، خاطرنشان کرد: بله. بدون مشخص شدن قیمت محصولات پالایشگاه‌ها، سهام شرکت‌های پالایشگاهی در بورس عرضه نخواهند شد.

وی در واکنش به این سوال که آیا هم‌اکنون شرکتی آماده پذیرش و عرضه سهام است یا خیر؟ پاسخ داد: یکی از برنامه‌های شرکت بورس آماده‌سازی و عرضه سهام چند شرکت پالایشگاهی بود که تا زمان شفاف شدن قیمت فروش محصولات انجام نمی‌شود و در حال حاضر شرکتی آماده پذیرش و عرضه سهام نیست.

یادآور می‌شود سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود ظرف هفته جاری سهام یکی از دو شرکت پالایشگاهی وارد بورس خواهد شد، اما با توجه به جدیدترین اظهار نظر شرکت بورس، این اقدام به زودی محقق نخواهد شد.