عرضه قریب‌الوقوع‌ ۴ پتروشیمی در بورس

دنیای اقتصاد- معاون سازمان خصوصی‌سازی از تعیین تکلیف ۱۳ شرکت دولتی در جلسه روز گذشته هیات واگذاری خبر داد. همزمان، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از سهامدار شدن ۶۰۰هزار بازنشسته لشگری و برنامه ورود

۴ شرکت پتروشیمی به بورس اوراق بهادار تهران خبر داد. ازسوی دیگر، مدیرعامل «بورس» نیز با اعلام لزوم تعیین قیمت محصولات شرکت‌های پالایشگاهی تاکید کرد؛ عرضه سهام شرکت‌های پالایشگاهی بدون شفاف‌سازی قیمت فروش محصولات انجام نخواهد شد. خبر

در آخرین جلسه هیات واگذاری

واگذاری ۱۳ شرکت دولتی به تصویب رسید

ایرنا- معاون سازمان خصوصی‌سازی از تعیین تکلیف ۱۳ شرکت دولتی در جلسه روز گذشته هیات واگذاری خبر داد.

مهدی عقدایی با اعلام این خبر ‌افزود: بر همین اساس قرار شد سهام شرکت پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته صنعتی از طریق مذاکره واگذار شود.

وی اظهار داشت: ۱۰۰‌درصد از سهام شرکت صنایع تجهیزات نفت نیز از طریق بازار سوم فرابورس با قیمت ۳۶‌میلیارد و ۴۱۰‌میلیون‌تومان واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: واگذاری ۶/۹۶‌درصد از سهام شرکت پایساز با قیمت پایه ۶/۲۰‌میلیارد‌ریال به‌صورت نقد نیز به تصویب هیات واگذاری رسید.

معاون سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: ۴/۱۳‌درصد از سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با قیمت ۸۷‌میلیارد‌ریال به‌صورت ۳۰‌درصد نقد و پرداخت بقیه ظرف دو سال نیز به تصویب رسیده است.

عقدایی اظهار داشت: واگذاری ۴۹‌درصد از سهام شرکت پلی‌استر لرستان با قیمت ۵/۱۲‌میلیارد‌ریال با شرایط ۲۰‌درصد نقد و بقیه ظرف شش سال از دیگر مصوبات بوده است.

وی از تصویب انحلال شرکت پرس ایران در هیات واگذاری خبر داد و گفت: واگذاری ۶۰‌درصد از سهام شرکت تحقیقات و کاربرد مواد معدنی با ۱۰‌درصد کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی یا شرایط ۲۰‌درصد نقد و پرداخت بقیه در سه سال نیز در روز گذشته به تصویب رسیده است.

عقدایی با بیان آنکه واگذاری ۴۳‌درصد از سهام شرکت توسعه صنایع گاز تولید لنگرود با ۲۰‌درصد کاهش قیمت نسبت به نرخ قبل با شرایط ۲۰‌درصد نقد و پرداخت سه ساله باقی‌مانده از دیگر مصوبات بوده است، گفت: واگذاری ۴۰‌درصد از سهام شرکت گسترش چراغ دانش با کاهش ۱۰‌درصدی قیمت نسبت به قیمت قبل و با شرایط ۲۵‌درصد نقد و بقیه پرداخت در مدت سه سال از دیگر مصوبات بوده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: واگذاری ۴۰‌درصد از سهام شرکت توسعه صنایع غذایی بم با کاهش ۱۰‌درصدی قیمت پایه و با شرایط ۴۰‌درصد نقد و پرداخت دو ساله بقیه نیز به تصویب هیات واگذاری رسید.

وی ادامه داد: واگذاری ۴۰‌درصد از سهام شرکت «کار گاز سیستم» با قیمت هر سهم پایه‌هزار‌ریال و به ارزش ۴/۳۶‌میلیارد‌ریال با شرایط ۳۰‌درصد نقد و پرداخت بقیه تا سه سال نیز تصویب شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: واگذاری ۲۵‌درصد از سهام شرکت مشارکتی الگانت سمنان با ۱۰‌درصد کاهش قیمت نسبت به نرخ قبلی و با شرایط ۵۰‌درصد نقد و پرداخت یکساله باقی‌مانده نیز تصویب شده است.

عقدایی در پایان واگذاری ۳۰‌درصد از سهام شرکت پتروشیمی بیستون به سهام عدالت با قیمت ۱/۱۸۶‌میلیارد‌ریال را از دیگر مصوبات جلسه روز گذشته هیات واگذاری عنوان کرد.