گروه بورس- سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 1600میلیارد ریال به مبلغ 2500میلیارد ریال را در جریان بررسی دارد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، گروه صنعتی رنا درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با یک‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۰۰ریال پیش‌بینی کرده است. «ورنا» طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به اسفند ۸۸ با تحقق ۳۳ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۸‌درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است.
این در حالی است که پیش‌بینی عملکرد امسال «ورنا» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل با 6‌درصد کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، 167‌درصد افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، 3‌درصد افزایش سود عملیاتی و 6‌درصد افزایش سود پس از کسر مالیات مواجه است.
همچنین پیش‌بینی تقسیم سود سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا برای سال مالی منتهی به شهریور امسال معادل ۶۰‌درصد از سود خالص اعلام شده است.
این در حالی است که سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «ورنا» طی دوره 6 ماهه مبلغ 8میلیارد و 934میلیون ریال بود که معادل دو درصد بودجه امسال شرکت را محقق کرده است. با این وجود «ورنا» با فروش سرمایه‌گذاری‌ها معادل 59‌درصد بودجه این بخش را پوشش داده است.