مهر- معاون سازمان بورس و اوراق بهادار از آمادگی بورس برای به کارگیری ابزار جدید صکوک و ارائه مجوز اصولی استفاده از اوراق رهنی مسکن خبر داد. سیدعلی حسینی در مورد استفاده از ابزار جدید «صکوک» در بازار سرمایه گفت: مقررات مربوط به استفاده از این ابزار در بازار سرمایه تدوین و برای کمیته تدوین مقررات ارسال شده است. معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مذاکرات صورت‌گرفته با علاقه‌مندان و متقاضیان استفاده از این ابزار اظهار داشت: هم اکنون تقاضای بالقوه‌ای برای استفاده از این ابزار وجود ندارد. وی ادامه داد: البته بسیاری از افراد با توجه به تفاسیر قانون توسعه ابزارها و نهادها در بازار سرمایه، علاقه‌مند هستند که این ابزار هرچه زودتر عملیاتی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه سازمان بورس وظایف خود را در قبال راه‌اندازی این ابزار انجام داده است، افزود: به عبارت دیگر تصویب قانون در مجلس انجام شد و مقررات اجرایی آن نیز در شرف نهایی شدن است. به گفته وی زمان استفاده و به کار گیری این ابزار بستگی به زمان درخواست متقاضیان دارد و سازمان بورس برای راه‌اندازی این ابزار با هر تقاضایی که وجود داشته باشد، همراهی خواهد کرد.

ارائه مجوز اصولی استفاده از اوراق رهنی مسکن

وی در مورد زمان اجرایی شدن اوراق رهنی مسکن در بورس گفت: سازمان بورس منتظر نهایی شدن مقررات انتشار این اوراق در بانک مرکزی است. سازمان بورس اعلام کرده است که می‌توان این کار را انجام داد و چارچوبی برای آن تهیه کرد. حسینی از ارائه مجوز اصولی برای استفاده از اوراق رهنی مسکن در بورس خبر داد و افزود: با توجه به اینکه موضوع فروش مطالبات بانک‌ها نیز مطرح بود، بانک مرکزی نظراتی دارد که باید نهایی و جمع‌بندی شود.