ایرنا- معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس ابراز امیدواری کرد: آنلاین تریدینگ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعلام مسوولان فنی از اواخر خرداد ماه سال جاری عملیاتی شود. «علی حسینی» ‌افزود: سازمان بورس با همکاری مدیریت فناوری و ۴ شرکت نرم‌افزاری، مقدمات معاملات مستقیم سهام را فراهم کرده که در آن صورت بسیاری از مسائل بازار حل خواهد شد.

یادآور می‌شود در آنلاین تریدینگ مسوولیت سفارش معامله به عهده مشتری بوده، اما کارگزاری‌ها نیز کنترل‌هایی را در این خصوص انجام می‌دهند.

با عملیاتی شدن این سامانه بخشی از مقررات معاملات مانند حجم مبنا و دامنه نوسان اصلاح خواهند شد و ۹۹‌درصد از کارگزاران آمادگی لازم برای استفاده از این سیستم را دارا هستند.

اوراق مشارکت رهنی

وی اظهار داشت: سازمان بورس برای اجرایی کردن اوراق مشارکت رهنی منتظر نهایی شدن مقررات آن در بانک مرکزی است، زیرا این سازمان اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: این سازمان معتقد است در شرایط فعلی می‌توان این اوراق را منتشر و چارچوب خاصی را برای آن تهیه کرد هرچند که مجوز اصولی را نیز ارائه کرده است، اما از آنجا که اوراق مشارکت رهنی بحث فروش مطالبات بانک‌ها است، بانک مرکزی نقطه نظراتی دارد که باید آن را نهایی و جمع‌بندی کند.