گروه بورس- وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش عرضه‌های بلوکی سهام شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ در بورس در هفته‌های آتی با توجه به رونق و افزایش تقاضا در بازار سهام خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید شمس‌الدین حسینی در خصوص جلوگیری از خروج سرمایه‌های وارد شده به بازار سرمایه کشور گفت: وقتی بازار سرمایه کشور سود آور باشد، سرمایه‌ها از بازار سرمایه خارج نمی‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از منظر حاکمیتی کاری که دولت می‌تواند در بازار سرمایه انجام دهد این است که بر صحت، شفافیت و کافی بودن اطلاعات منتشر شده تاکید کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان و فعالان هستند که در این فضای سالم دست به انتخاب می‌زنند، بیان کرد: هم اکنون برای دولت به عنوان عرضه کننده سهام شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی مقدور است که در بازار سرمایه سهامعرضه کند.

ایجاد فرصت برای متقاضیان سهام

حسینی با اشاره به سهام عرضه شده از سوی دولت در بورس با توجه به وجود تقاضاهایی که هم‌اکنون در این بازار ایجاد شده است، عنوان کرد: با این کار برای افرادی که به دنبال انتخاب سهام هستند، فرصت فراهم می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: عرضه و تقاضا نیز در این شرایط یکدیگر را در بازار پیدا می‌کنند و در این حالت بازار سرمایه بازاری منصفانه و پایدار خواهد بود.

وی معرفی ابزارهای جدید و مناسب بازار سرمایه، ایجاد ظرفیت‌های نهادی، اطمینان بخشی به فعالان بازار سرمایه و دسترسی به بازاری سالم و شفاف را از اقداماتی عنوان کرد که طی چند سال گذشته دولت در بازار سرمایه صورت داده است.

عرضه‌های بلوکی سهام در راه است

حسینی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته عرضه‌های خرد در بازار سرمایه را افزایش داده‌ایم، از افزایش عرضه‌های بلوکی طی هفته‌های آتی در بورس خبر داد و بیان کرد: به دنبال چشم‌انداز مناسب در اقتصاد، افزایش قیمت نفت و سودآوری شرکت‌ها، متقاضیان بیشتری نیز به بازار سرمایه کشور می‌پیوندند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که متقاضیان بیشتری به بازار سرمایه می‌پیوندند، دولت نیز فرصت را مغتنم شمرده تا فرصت انتخاب سهام با تنوع بیشتری برای آنها فراهم شود.