سنا- در نخستین جلسه شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار حق عضویت اعضای این کانون تصویب شد. به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران، در این جلسه، حق عضویت اعضای اصلی و وابسته کانون برای سال ۸۹ به تصویب شورا رسید.

بر اساس مصوبات شورای کانون، حق عضویت کارگزاران فعال در اوراق بهادار، فلزات و پتروشیمی هر کدام ۲۰میلیو‌ن‌ریال، کارگزاران فعال در کشاورزی و فرابورس هر کدام ۱۰‌میلیون‌ریال و سقف حق عضویت ۶۰‌میلیون‌ریال در سال ۸۹ خواهد بود.

همچنین حق عضویت برای کارگزارانی که در سال ۸۹ به عضویت کانون در می‌آیند، حداقل ۳۰‌میلیون‌ریال و اعضای وابسته کانون نیز ۵۰۰‌هزار ریال برای سال اول به تصویب شورا رسید.

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات اعضای کانون در بورس کالا، تدوین دستورالعمل پیشنهادی نقل و انتقال نیروهای انسانی متخصص بین شرکت‌های کارگزاری و بررسی عضویت کارگزاری پارسیان کالا در کانون دیگر مصوبات نخستین جلسه شورای کانون کارگزاران بود.

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات اعضا برای رونق رینگ صادراتی بورس کالا و تشکیل کارگروه جذب سرمایه‌گذار خارجی در بورس و عملیاتی کردن آیین نامه جدید سرمایه‌گذاری خارجی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.