گروه بورس-مدیرکل دفتر روابط اقتصادی خارجی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی از امضای یادداشت تفاهم همکاری بورس‌‌های ایران و هند طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به منظور انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و هند، نشست مقدماتی کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست «صادق اکبری»، مدیر کل دفتر روابط اقتصادی خارجی سازمان سرمایه‌گذاری برگزار شد. وی گفت: از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست ،نهایی کردن موافقتنامه‌های «تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری»، «همکاری‌های حمل‌و‌نقل هوایی» و انجام مذاکرات کارشناسی برای نهایی کردن موافقتنامه «اجتناب از اخذ مالیات مضاعف» بود.مدیر کل دفتر روابط اقتصادی خارجی در ادامه با اشاره به انجام مذاکرات کارشناسی در خصوص یادداشت تفاهم‌های همکاری در زمینه‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: طراحی جامع همکاری‌های علمی بین دو کشور نیز مورد بحث و بررسی طرفین قرار‌ گرفت.

اکبری در عین حال خاطر نشان کرد: یادداشت تفاهم همکاری در حوزه‌های بورس و اوراق بهادار و استاندارد با طرف هندی مورد مذاکره قرار‌گرفت و مقرر شد یادداشت تفاهم همکاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر نیز در مدت زمان یک ماه نهایی شود.

به گفته مدیر کل دفتر روابط اقتصادی خارجی، یادداشت‌تفاهم پایانی این نشست نیز با تاکید بر موضوعات همکاری در حوزه‌های بانک و بیمه، صنعت و معدن، همکاری‌های تجاری، کشتیرانی، راه‌آهن، نیرو، نفت و گاز، کشاورزی و فرهنگی نیز پایان یافت و به امضای طرفین رسید. در این نشست نمایندگانی از دستگا‌ه‌های اجرایی کشور از حمله سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت نیرو، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور پیگیری توافقات اجلاس پانزدهم نیز حضور داشتند.