فارس- مدیرعملیات بازار شرکت بورس از قطعی شدن معامله ۴۶۲‌میلیارد‌تومانی بلوک ۲۰درصدی مپنا و جابه‌جایی ۵۹/۱‌میلیارد سهم این شرکت خبر داد. علی صحرایی اظهار داشت: بلوک ۲۰‌درصدی مپنا در حالی ۱۰ بهمن ماه به قیمت هر سهم ۲۹۱‌تومان و به ارزش بیش از ۴۶۲‌میلیارد‌تومان معامله شد که روز یکشنبه مدارک لازم برای احراز قطعیت این معامله دریافت و این معامله قطعی شد.

به گزارش فارس، شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان مپنا خریدار این بلوک بود که روز شنبه اقدام به وایز وجه نقد ۲۰‌درصدی معامله به ارزش بیش از ۵/۹۲‌میلیارد‌تومان کرده بود. کارگزار فروشنده این بلوک (کارگزاری بهمن) روز یکشنبه مدارک لازم و فرم پایاپای را به شرکت بورس ارائه کرد تا قطعیت این معامله احراز شده و ۵۹/۱‌میلیارد سهم جابه‌جا شود.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از توانیر در چهارمین عرضه بلوک۲۰‌درصدی مپنا طی سه سال اخیر، موفق به فروش یک‌میلیارد و ۵۹۰‌میلیون سهم این شرکت به قیمت هر سهم ۲۹۱‌تومان و به ارزش ۴۶۲‌میلیارد و ۶۹۰‌میلیون‌تومان شد. این بلوک بدون هیچ رقابتی، به‌وسیله کارگزاری مفید برای شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان مپنا به صورت ۲۰‌درصد نقد و ۸۰‌درصد اقساط خریداری شد.