گروه بورس- معاون واگذاری و امور قراردادهای سازمان خصوصی سازی از واگذاری ۴۹‌درصد سهام شرکت مهندسی ساخت و تاسیسات دریایی ایران از طریق مزایده طی روز گذشته خبر داد. سید مهدی عقدایی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان افزود: واگذاری ۴۹‌درصد سهام شرکت مهندسی ساخت و تاسیسات دریایی ایران معادل ۴‌میلیون و ۲۴۳‌هزار و ۴۰۰ سهم به ارزش کل پایه یک‌هزار و ۲۸۳‌میلیارد و ۷۰۹‌میلیون و ۱۲۴‌هزار و ۶۰۰‌ریال در جراید کثیرالانتشار آگهی شده بود که این میزان سهام، ظهر چهارشنبه به مبلغ پیشنهادی یک‌هزار و ۴۰۱‌میلیارد‌ریال فروخته شد.

به گفته وی؛ سپرده شرکت در این مزایده ۳۸‌میلیارد و ۵۱۱‌میلیون و ۲۷۴‌هزار‌ریال تعیین شده بود و برنده مزایده باید ۲۰‌درصد مبلغ پیشنهادی را به صورت نقد و بقیه را در مدت سه سال به صورت قسطی پرداخت کند.

عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی افزود: خریدار سهام مهندسی ساخت و تاسیسات دریایی ایران ۲۰روز کاری از تاریخ ابلاغ فرصت دارد نسبت به پرداخت ثمن نقدی معامله و ارائه اسناد تضمینی و سایر اسناد و مدارک اقدام کند. وی همچنین اعلام نهایی نام خریدار بلوک را به تکمیل بررسی صلاحیت خریدار و ابلاغ نهایی حکم به وی موکول کرد.

این در حالی است که بنا بر شنیده‌ها در این مزایده که دو متقاضی در آن حضور داشتند، یک ارگان وابسته به نیروی انتظامی با ۹‌درصد افزایش در مقایسه با قیمت پایه، برنده این مزایده شده است.

سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت ۵۱ درصد از سهام تاسیسات دریایی را در اختیار دارد و بلوک ۴۹‌درصدی متعلق به ایدرو بوده است.