ایلنا- نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت به دلیل خروج شرکت از فعالیت‌های اصلی متوقف است.

رییس نظارت بر ناشران بورس با اعلام مطلب فوق گفت: بعد از صدور حکم دادگاه انقلاب اسلامی برای اعضای هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملت، از جمله آقایان گنجی و ولی‌زاده، این افراد از هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری ملت خارج شدند و هم‌اکنون آقای مصطفی نیری سمت مدیریت این شرکت را به عهده دارد. مالمیر به تشریح وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری ملت پرداخت و گفت: هم‌اکنون اعضای هیات‌مدیره این شرکت که برای آنها حکم دادگاه صادر شده، خارج از کشور به سر می‌برند.

امیرحمزه مالمیر با اشاره به بسته بودن نماد این شرکت افزود: نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت به دلیل خروج شرکت از فعالیت‌های اصلی متوقف است و در حالی که موضوع فعالیت اصلی شرکت، سرمایه‌گذاری است، در حال حاضر سرمایه‌گذاری ملت به غیر از خود شرکت هیچ سرمایه‌گذار دیگری ندارد.

وی با اشاره به دارایی‌های فعلی شرکت سرمایه‌گذاری ملت افزود: ساختمان ملک چاتاناگا در خیابان ولیعصر، تنها دارایی این شرکت است. این ملک هم بابت یکی از مطالبات شرکت از آقای گنجی دریافت شده است. همچنین این شرکت مبالغ بالایی از گنجی طلب دارد، تا آنجا که سرمایه‌گذاری ملت سهام بانک کار آفرین را به شرکت پرشیا استحکام که متعلق به گنجی است، منتقل کرد. وی ادامه داد: این شرکت هم سهام بانک کار آفرین را به غیرفروخت و مبالغ آن را به سرمایه‌گذاری ملت پرداخت نکرد. با توجه به این بدهی، ملک چاتاناگا را به سرمایه‌گذاری ملت دادند. به گفته این مقام مسوول سازمان بورس، ساختمان چاتاناگا در حال ساخت بوده که در حال حاضر فعالیت ساخت‌و‌ساز آن متوقف شده است. وی افزود: نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت از تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۸۷ معادل ۶۷۰ روز است که در بازار سهام متوقف شده و در حال بررسی هستیم که نماد آن را چگونه باز کنیم چرا که تعداد سهامداران این شرکت زیاد است و باید بخشی از حق و حقوق آنها پرداخت شود، بنابراین نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت بعد از بررسی بازگشایی می‌شود. البته امکان خروج آن از بازار هم وجود دارد. به گفته مالمیر، سازمان بورس از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری وضعیت این شرکت است.