فارس- مدیرعامل سایپا در جریان نشست مشترکی با مدیران شرکت بورس، برنامه‌های افزایش ارتباط این شرکت با بازار سرمایه و سهامداران عمده و خرد را اعلام کرد. در این نشست مدیرعامل و معاونان شرکت سایپا و سرمایه‌گذاری سایپا مدیرعامل و معاون امور اعضا و ناشران شرکت بورس، برنامه‌های جدید خود را درباره اطلاع رسانی و نحوه تعامل با سهامداران اعلام کردند.

مجمعی در پیش است

پوستین‌دوز، مدیرعامل سایپا در ابتدای اظهارات خود با بیان اینکه اساسنامه نمونه و منطبق با بورس این شرکت آماده شده و در مجمعی به تصویب خواهد رسید، خاطرنشان کرد: نحوه ارتباط سایپا در حوزه بازار سهام و لحاظ کردن نقطه‌نظرات شرکت بورس در حالی مدنظر قرار گرفته که جلسه مشترکی با ۴ سهامدار عمده این شرکت یعنی ایدرو، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا و شستا در یک ماه گذشته برگزار شد و مسوولان این مجموعه‌ها با اطلاع از طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت سایپا، خواهان مشارکت شدند.

بازارگردانی سهام زیرمجموعه‌ها

در ادامه این نشست ۲ ساعته حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس نیز با بیان اینکه سایپا همواره به زیرمجموعه‌های خود توجه کرده به امکان استفاده از رویه بازارگردانی برای این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به تصویب گزارش نمونه عملکرد هیات‌مدیره شرکت‌های بورس به مجامع، جا دارد گروه سایپا این مورد را مدنظر داشته باشد، چراکه از این طریق بخشی از زمینه افزایش نقدشوندگی و ارتقای اعتماد سهامداران فراهم خواهد شد.

تصاحب ۸ درصد ارزش بورس از سوی خودرویی‌ها

وی ادامه داد: صنعت خودرو و شرکت سایپا از جمله صنایع و شرکت‌هایی هستند که با ارزش روز ۴ هزار میلیارد تومانی، حدود ۸ درصد از ارزش کل بازار سهام ایران را تشکیل داده‌اند. از طرف دیگر صنعت خودرو صنعتی است که همواره سود نقدی مناسبی را برای سهامداران در نظر گرفته است. به گفته سخنگوی شرکت بورس، صنعت خودرو از صنایع استراتژیک و ملی کشور است که اشتغال مستقیم و غیرمستقیم متعددی را در شرکت‌های مرتبط ایجاد کرده و سهام شرکت‌های این صنعت همواره مورد توجه فعالان بازار سرمایه بوده است. این در حالی است که سهام سایپا در زمره سهام مناسب و نقد شونده بورس بوده است.