ایسنا- رییس هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری استان تهران از انتقال پرتفوی ۲۰‌هزار‌میلیارد‌تومانی سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

محمدجواد شیخ، درباره آخرین وضعیت انتقال پرتفوی سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: در حال حاضر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در حال امضای وکالتنامه به همراه قرارداد واگذاری سهام از سازمان خصوصی‌سازی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند که بعد از امضای قرارداد، پرتفوی سهام عدالت از سازمان خصوصی‌سازی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل می‌شود.

به گفته وی این وکالتنامه به تضمین بازپرداخت سود شرکت‌ها مربوط است و باید توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تایید و امضا شود.

وی با بیان این که سازمان خصوصی‌سازی از شرکت مدیریت خدمات بورس برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری کد‌گرفته است، خاطرنشان کرد: بعد از امضای قرارداد یاد شده، پرتفوی ۲۰‌میلیارد‌تومانی سهام عدالت به نسبت مشمولان سهام عدالت هر استان تا سقف ۲۰‌میلیون نفر توزیع می‌شود.

شیخ با اشاره به این که در حال حاضر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در حال امضای وکالتنامه‌ هستند، اظهار کرد: با طی مراحل مذکور انتقال پرتفوی سهام عدالت از سازمان خصوصی‌سازی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا پایان بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد.

وی یادآور شد: بعد از انتقال پرتفوی سهام عدالت، مالکیت و مدیریت سهام عدالت در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار‌گرفته و آن‌ها می‌توانند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

رییس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران در ادامه به تشکیل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شد که به منظور وحدت عمل در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی کانونی به نام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تشکیل شود.

به گفته وی در حال حاضر سازمان بورس در حال تایید اعضای هیات‌مدیره این کانون است که برخی تایید صلاحیت و برخی رد صلاحیت شدند که پس از تایید حداقل پنج شرکت برای انتخاب هیات‌مدیره، مجوز تاسیس این کانون از سوی سازمان بورس صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود ابتدا سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار فرابورس معامله می‌شود، گفت: تا پایان سال ممکن است افزایش سرمایه و تبدیل شدن به شرکت‌های سهامی عام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی محقق شود ولی پذیرش ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در سال‌ آینده انجام می‌شود.